A nők különleges szerepet töltenek be a művészvilágban. A nők által alkotott művészetnek egészen a modern időkig más volt a státusza. Nem feltétlenül a férfi művészkollégákról vagy a női művészek önbizalmának hiányáról van szó. Gyakran az életkörülmények kényszerítik a nőket arra, hogy szokatlan utakat kövessenek. Kései munkásságával Elizabeth Wang az egyik legfontosabb női festő, aki vallási motívumokkal foglalkozik. Wang Erzsébet egyik öncélú célja a katekizmus vizualizálása volt. A hithez vezető útját gyakran hasonlította egy hegy megmászásához. Elizabeth az egyetlen, aki helyesen tudja felmérni, hogy a festőnő élete végén milyen közel került a céljához.
Az angol festőnő élettörténete a nők ereje előtt tiszteleg. Elizabeth olyan otthonban nőtt fel, ahol a vallási értékek nagy jelentőséggel bírtak. A család nem volt gazdag. Erzsébet szülei legjobb tudásuk szerint támogatták lányukat, és a festőnő úgy érezte, gyermekkora védett és értékekben gazdag volt. Mint oly sok fiatal, Erzsébet is átélt egy olyan időszakot, amikor az egyház és a hit már nem foglalt helyet az életében. Szokatlan volt azonban az a következetesség, amellyel a fiatal nő kizárta a vallási elemet az életéből. Életének egy része, amely óvodás kora óta elkísérte őt, a festészet volt. Visszatekintve, a festészet volt az egyetlen állandó a művész életének minden szakaszában. Erzsébet megnősült és berendezkedett, ami ma már konzervatív példakép. Ő gondoskodott a házról és a gyermekről, míg férje a szakmai karrierjének szentelte magát. Amikor gyermeke aludt, Erzsébet kihasználta az értékes pillanatokat, és festett. Teljesen alkalmazkodott a családja életritmusához. Az étkezőasztalnál festett, üres szobákba vonult vissza, és néha a garázson osztozott a férjével. Erzsébet rendezte és alkalmazkodott a körülményekhez. Ebben a szakaszban gyönyörű virágfestményeket, csendéleteket és portrékat készített.
Elizabeth Wang autodidakta művész volt. Az apja adta neki azt a képességet, hogy utánanézzen dolgoknak és ismereteket szerezzen. A művésznek soha nem volt lehetősége tanulni. A tudást könyvekből szerezte. Elizabeth kiállításokat látogatott, és ha megtetszett neki egy festészeti stílus, akkor azt a maga személyes módján megvalósította. A stílus másolása távol állt a festőtől. Példaképei az impresszionisták és expresszionisták voltak, akiknek élénk színei befolyásolták Elizabeth Wang eredeti realista stílusát. Van Gogh, Emil Nolde és a "Kék lovas" iskolája adta a lendületet a brit művész fejlődéséhez. A festő nagy lelkesedéssel kísérletezett Itten színelméletének meglátásaival. Elizabeth-et lenyűgözte az a lehetőség, hogy egy hangulatot csak a színek nyelvével lehet közvetíteni, és minden későbbi festménye Itten színkörén alapult.
A nők különleges szerepet töltenek be a művészvilágban. A nők által alkotott művészetnek egészen a modern időkig más volt a státusza. Nem feltétlenül a férfi művészkollégákról vagy a női művészek önbizalmának hiányáról van szó. Gyakran az életkörülmények kényszerítik a nőket arra, hogy szokatlan utakat kövessenek. Kései munkásságával Elizabeth Wang az egyik legfontosabb női festő, aki vallási motívumokkal foglalkozik. Wang Erzsébet egyik öncélú célja a katekizmus vizualizálása volt. A hithez vezető útját gyakran hasonlította egy hegy megmászásához. Elizabeth az egyetlen, aki helyesen tudja felmérni, hogy a festőnő élete végén milyen közel került a céljához.
Az angol festőnő élettörténete a nők ereje előtt tiszteleg. Elizabeth olyan otthonban nőtt fel, ahol a vallási értékek nagy jelentőséggel bírtak. A család nem volt gazdag. Erzsébet szülei legjobb tudásuk szerint támogatták lányukat, és a festőnő úgy érezte, gyermekkora védett és értékekben gazdag volt. Mint oly sok fiatal, Erzsébet is átélt egy olyan időszakot, amikor az egyház és a hit már nem foglalt helyet az életében. Szokatlan volt azonban az a következetesség, amellyel a fiatal nő kizárta a vallási elemet az életéből. Életének egy része, amely óvodás kora óta elkísérte őt, a festészet volt. Visszatekintve, a festészet volt az egyetlen állandó a művész életének minden szakaszában. Erzsébet megnősült és berendezkedett, ami ma már konzervatív példakép. Ő gondoskodott a házról és a gyermekről, míg férje a szakmai karrierjének szentelte magát. Amikor gyermeke aludt, Erzsébet kihasználta az értékes pillanatokat, és festett. Teljesen alkalmazkodott a családja életritmusához. Az étkezőasztalnál festett, üres szobákba vonult vissza, és néha a garázson osztozott a férjével. Erzsébet rendezte és alkalmazkodott a körülményekhez. Ebben a szakaszban gyönyörű virágfestményeket, csendéleteket és portrékat készített.
Elizabeth Wang autodidakta művész volt. Az apja adta neki azt a képességet, hogy utánanézzen dolgoknak és ismereteket szerezzen. A művésznek soha nem volt lehetősége tanulni. A tudást könyvekből szerezte. Elizabeth kiállításokat látogatott, és ha megtetszett neki egy festészeti stílus, akkor azt a maga személyes módján megvalósította. A stílus másolása távol állt a festőtől. Példaképei az impresszionisták és expresszionisták voltak, akiknek élénk színei befolyásolták Elizabeth Wang eredeti realista stílusát. Van Gogh, Emil Nolde és a "Kék lovas" iskolája adta a lendületet a brit művész fejlődéséhez. A festő nagy lelkesedéssel kísérletezett Itten színelméletének meglátásaival. Elizabeth-et lenyűgözte az a lehetőség, hogy egy hangulatot csak a színek nyelvével lehet közvetíteni, és minden későbbi festménye Itten színkörén alapult.
Oldal 1 / 25