Az angol művészet fejlődése az ipari termelés megindulásával két korszakra osztható. Az iparosodás előtti történelem a tájakra és a tájképekre összpontosít. A művész szubjektivitását és érzelmeit magában foglaló művek. Az ipari gyártás esetében ez folytatódik. A gazdasági fejlődéssel a tárgytervezés átkerül a művészetbe. A tömegtermeléshez sablonként egyedi darabokra volt szükség. A térbeli képzelőerővel rendelkező művészek prototípusokat készítettek a távoli ügyfelek számára. Mindig szem előtt tartva a fizetőképes ügyfélkör aktuális ízlését. Kialakult a művészet, a társadalom és a termelés kombinációja, amely az Arts and Crafts mozgalomban csúcsosodott ki.
Edwin John Foley művész bútorkereskedő családban született. A család a délnyugat-angliai Wilts megyében élt. Apja volt a Fisherton Steam Cabinet works alapítója, amely a családi vállalkozás lett. Valószínűleg itt fedezte fel Edwin Foley a bútorok és felületek tervezéséhez szükséges művészi érzékét. A családi vállalkozásban eltöltött néhány év után otthagyta a bútoripart, és elmerült a művészet és az ipar ellentétes világában. Elsősorban a belső terekre és a dekorációra összpontosított. A művész nagy részletgazdagsággal készített színes litográfiákat bútorokról. Tekintete nemcsak a jelenre és a jövőre irányult, hanem a múlt korszakok famunkáira is. A 19. század első tervezési tervei tétovák voltak, és a gyártók szerettek a múlt idők stíluselemeihez igazodni. Edwin John Foley hamarosan a famegmunkálás világhírességévé vált. Előadóként és a Designerek Intézetének tagjaként tevékenykedett. Az esztétikai kivitelezés területe kibővült, és oldalirányú belépőket vonzott a formatervezés világába. Foley megosztotta velünk tudását és esztétikai érzékét.
Edwin John Foley hírneve a fából készült bútorok tervezéséről szóló könyvek megjelenésével nőtt. Foley biztosította a tartalmi ismereteket, és egymaga készítette a könyvek illusztrációit. Some old Woodwork című könyve az 1500-as évektől kezdődően a bútortervezés retrospektív szemléletét mutatja be. Az illusztrációkhoz Foley a bútorokat korabeli kiegészítőkkel és kortárs környezetben helyezte kontextusba. Az illusztrációk a díszbútorokat formájukban és színeikben mutatják be, miközben a történelmi hátteret is érzékeltetik. Edwin John Foley kétségtelenül maximalista volt, aki utolsó, "A dekoratív bútorok könyve" című könyvével európai színvonalú művet írt a formatervezésről.
Az angol művészet fejlődése az ipari termelés megindulásával két korszakra osztható. Az iparosodás előtti történelem a tájakra és a tájképekre összpontosít. A művész szubjektivitását és érzelmeit magában foglaló művek. Az ipari gyártás esetében ez folytatódik. A gazdasági fejlődéssel a tárgytervezés átkerül a művészetbe. A tömegtermeléshez sablonként egyedi darabokra volt szükség. A térbeli képzelőerővel rendelkező művészek prototípusokat készítettek a távoli ügyfelek számára. Mindig szem előtt tartva a fizetőképes ügyfélkör aktuális ízlését. Kialakult a művészet, a társadalom és a termelés kombinációja, amely az Arts and Crafts mozgalomban csúcsosodott ki.
Edwin John Foley művész bútorkereskedő családban született. A család a délnyugat-angliai Wilts megyében élt. Apja volt a Fisherton Steam Cabinet works alapítója, amely a családi vállalkozás lett. Valószínűleg itt fedezte fel Edwin Foley a bútorok és felületek tervezéséhez szükséges művészi érzékét. A családi vállalkozásban eltöltött néhány év után otthagyta a bútoripart, és elmerült a művészet és az ipar ellentétes világában. Elsősorban a belső terekre és a dekorációra összpontosított. A művész nagy részletgazdagsággal készített színes litográfiákat bútorokról. Tekintete nemcsak a jelenre és a jövőre irányult, hanem a múlt korszakok famunkáira is. A 19. század első tervezési tervei tétovák voltak, és a gyártók szerettek a múlt idők stíluselemeihez igazodni. Edwin John Foley hamarosan a famegmunkálás világhírességévé vált. Előadóként és a Designerek Intézetének tagjaként tevékenykedett. Az esztétikai kivitelezés területe kibővült, és oldalirányú belépőket vonzott a formatervezés világába. Foley megosztotta velünk tudását és esztétikai érzékét.
Edwin John Foley hírneve a fából készült bútorok tervezéséről szóló könyvek megjelenésével nőtt. Foley biztosította a tartalmi ismereteket, és egymaga készítette a könyvek illusztrációit. Some old Woodwork című könyve az 1500-as évektől kezdődően a bútortervezés retrospektív szemléletét mutatja be. Az illusztrációkhoz Foley a bútorokat korabeli kiegészítőkkel és kortárs környezetben helyezte kontextusba. Az illusztrációk a díszbútorokat formájukban és színeikben mutatják be, miközben a történelmi hátteret is érzékeltetik. Edwin John Foley kétségtelenül maximalista volt, aki utolsó, "A dekoratív bútorok könyve" című könyvével európai színvonalú művet írt a formatervezésről.
Oldal 1 / 1