Edward Atkinson Hornel (1864-1933) Ausztráliában született. Szülei Skóciából érkeztek, és nem sokkal a születése után úgy döntöttek, hogy hazatérnek. Hornel gyermek- és ifjúkorát Kirkcudbright kisvárosában töltötte. Az iskola elvégzése után az edinburgh-i Trustees' Academy of Art School of Art-ban kezdett el tanulni. Tanulmányai két évét Hollandiában töltötte. Amikor visszatért Skóciába, csatlakozott a "Glasgow Boys" művészcsoporthoz. Ez a Glasgow-i Művészeti Iskolában alakult ki az 1870-es években.
Ez idő alatt Edward Atkinson Hornel saját műtermet hozott létre művésztársával, az ARTISTREPLEPLACE0-val. Ők ketten együtt különböző művészeti projekteket valósítanak meg. Hornel és Henry értékes ismereteket szerzett a dekoratív tervezésről egy japán tartózkodás során. Az akkori sok új benyomás mindkettőjük művészi munkásságára hatással volt. Számos japán stílusú mű született.
Hornel művészi pályafutása során finomította saját stílusát. A 19. század vége felé festményei hangulatosabbá váltak, főként színválasztása miatt. A költői és naturalista hatások jobban megmutatkoztak az ebből az időszakból származó festményeken, amelyek megalapozták kereskedelmi sikerét. Különösen népszerűek voltak a gyermekábrázolások, amelyek a festési technikának és a színválasztásnak köszönhetően szinte mozaikszerű hatást keltettek. Kereskedelmi sikerének köszönhetően megengedhetett magának egy kertes városi házat. Ott, az úgynevezett Broughton-házban élt a nővérével együtt. A Japánban töltött idő benyomásai beépültek a kerttervezésbe. Saját műterme is volt a házban. Ma az épület a National Trust for Scotland tulajdona. A jótékonysági alapítvány elkötelezett a kulturális szempontból jelentős tárgyak megőrzése és gondozása mellett. Atkinson Hornel az irodalom szerelmese volt. Több mint 15 000 kötetet tartott magánkönyvtárában, a Broughton House-ban. Ez ma is megmaradt. Hornel műveivel aktívan befolyásolta a késő impresszionizmus stílusát. Műveiben a tájképek, virágok és emberek ábrázolására összpontosított, gyakran gyermekeket is ábrázolva. 1922-ben, nem sokkal halála előtt újabb utazást tett Burmába és Japánba. A művész egy évvel később meghalt.
Edward Atkinson Hornel (1864-1933) Ausztráliában született. Szülei Skóciából érkeztek, és nem sokkal a születése után úgy döntöttek, hogy hazatérnek. Hornel gyermek- és ifjúkorát Kirkcudbright kisvárosában töltötte. Az iskola elvégzése után az edinburgh-i Trustees' Academy of Art School of Art-ban kezdett el tanulni. Tanulmányai két évét Hollandiában töltötte. Amikor visszatért Skóciába, csatlakozott a "Glasgow Boys" művészcsoporthoz. Ez a Glasgow-i Művészeti Iskolában alakult ki az 1870-es években.
Ez idő alatt Edward Atkinson Hornel saját műtermet hozott létre művésztársával, az ARTISTREPLEPLACE0-val. Ők ketten együtt különböző művészeti projekteket valósítanak meg. Hornel és Henry értékes ismereteket szerzett a dekoratív tervezésről egy japán tartózkodás során. Az akkori sok új benyomás mindkettőjük művészi munkásságára hatással volt. Számos japán stílusú mű született.
Hornel művészi pályafutása során finomította saját stílusát. A 19. század vége felé festményei hangulatosabbá váltak, főként színválasztása miatt. A költői és naturalista hatások jobban megmutatkoztak az ebből az időszakból származó festményeken, amelyek megalapozták kereskedelmi sikerét. Különösen népszerűek voltak a gyermekábrázolások, amelyek a festési technikának és a színválasztásnak köszönhetően szinte mozaikszerű hatást keltettek. Kereskedelmi sikerének köszönhetően megengedhetett magának egy kertes városi házat. Ott, az úgynevezett Broughton-házban élt a nővérével együtt. A Japánban töltött idő benyomásai beépültek a kerttervezésbe. Saját műterme is volt a házban. Ma az épület a National Trust for Scotland tulajdona. A jótékonysági alapítvány elkötelezett a kulturális szempontból jelentős tárgyak megőrzése és gondozása mellett. Atkinson Hornel az irodalom szerelmese volt. Több mint 15 000 kötetet tartott magánkönyvtárában, a Broughton House-ban. Ez ma is megmaradt. Hornel műveivel aktívan befolyásolta a késő impresszionizmus stílusát. Műveiben a tájképek, virágok és emberek ábrázolására összpontosított, gyakran gyermekeket is ábrázolva. 1922-ben, nem sokkal halála előtt újabb utazást tett Burmába és Japánba. A művész egy évvel később meghalt.
Oldal 1 / 1