Edgar Degas már fiatalon a művészet bűvkörébe került. Tehetséggel és a művészet iránti nagy szeretetével a képzés során festőművésszé vált. A leírásokban Degas-t szerénynek és kissé morózusnak ábrázolják. Szemei sötétek és mindig befelé fordulóak. Egy nap, amikor Degas a Louvre egyik galériájában a régi mesterek másolásával próbálkozott, találkozott Manet-val. A festő nyitott és bájos jellem volt, és már tapasztalt művész. Degas éppen egy metszeten dolgozott, és az idősebb festő azonnal látta, hogy a befejezés mennyire nem lesz kielégítő eredmény. Manet kritikát fogalmazott meg, és ettől a naptól kezdve a két művészt szoros barátság kötötte össze. Degas belépett az impresszionisták bohém művészvilágába.
Degas nem vált tipikus impresszionistává. Hiányzott belőle a temperamentum és a szabadság. A művész saját műveiről azt mondta: "nincs kevésbé spontán művészet, mint az enyém..." Degas a képzése során a nagy Ingres-nél töltött időt. Ez utóbbi azt tanácsolta a fiatal tehetségnek: "fess vonalakat, majd még több vonalat...". Degas inkább a műteremben dolgozott, nem vonzódott a tájhoz. Edgar Degas-t a balett és a színház vonzotta. Művei pillanatképeknek tűnő bepillantást engednek a táncosok életébe. Hogyan sikerült egy olyan művésznek, akiből látszólag ennyire hiányzik az életöröm és a lelkesedés, ilyen szakértelemmel megörökítenie a zizegő szoknyák és a gyors lépések világát? Degas minden egyes projekt előtt számos vázlatot készített, és aprólékos szorgalommal közelítette meg a témát. Degas-t a fáradságot művelő művésznek tartják. A francia alkotásai sosem szakadnak el a kontúroktól, és a rajzolás iránti szeretete egyértelműen látszik.
A karizmatikus Manet és a zárkózott Degas sokáig olyan barátságot ápoltak, amely még a párizsi művészeti életben is szokatlan volt. Degas barátságának végső jele az volt, hogy Manet-ről és feleségéről kettős portrét készített. Egy nap Degas meglátogatta barátját, és észrevette, hogy az impulzív Manet egy késsel megszúrta a festményt. Edgar fogta a festményt, és elhagyta a házat. Ők ketten soha többé nem szóltak egymáshoz egy szót sem.
Edgar Degas már fiatalon a művészet bűvkörébe került. Tehetséggel és a művészet iránti nagy szeretetével a képzés során festőművésszé vált. A leírásokban Degas-t szerénynek és kissé morózusnak ábrázolják. Szemei sötétek és mindig befelé fordulóak. Egy nap, amikor Degas a Louvre egyik galériájában a régi mesterek másolásával próbálkozott, találkozott Manet-val. A festő nyitott és bájos jellem volt, és már tapasztalt művész. Degas éppen egy metszeten dolgozott, és az idősebb festő azonnal látta, hogy a befejezés mennyire nem lesz kielégítő eredmény. Manet kritikát fogalmazott meg, és ettől a naptól kezdve a két művészt szoros barátság kötötte össze. Degas belépett az impresszionisták bohém művészvilágába.
Degas nem vált tipikus impresszionistává. Hiányzott belőle a temperamentum és a szabadság. A művész saját műveiről azt mondta: "nincs kevésbé spontán művészet, mint az enyém..." Degas a képzése során a nagy Ingres-nél töltött időt. Ez utóbbi azt tanácsolta a fiatal tehetségnek: "fess vonalakat, majd még több vonalat...". Degas inkább a műteremben dolgozott, nem vonzódott a tájhoz. Edgar Degas-t a balett és a színház vonzotta. Művei pillanatképeknek tűnő bepillantást engednek a táncosok életébe. Hogyan sikerült egy olyan művésznek, akiből látszólag ennyire hiányzik az életöröm és a lelkesedés, ilyen szakértelemmel megörökítenie a zizegő szoknyák és a gyors lépések világát? Degas minden egyes projekt előtt számos vázlatot készített, és aprólékos szorgalommal közelítette meg a témát. Degas-t a fáradságot művelő művésznek tartják. A francia alkotásai sosem szakadnak el a kontúroktól, és a rajzolás iránti szeretete egyértelműen látszik.
A karizmatikus Manet és a zárkózott Degas sokáig olyan barátságot ápoltak, amely még a párizsi művészeti életben is szokatlan volt. Degas barátságának végső jele az volt, hogy Manet-ről és feleségéről kettős portrét készített. Egy nap Degas meglátogatta barátját, és észrevette, hogy az impulzív Manet egy késsel megszúrta a festményt. Edgar fogta a festményt, és elhagyta a házat. Ők ketten soha többé nem szóltak egymáshoz egy szót sem.
Oldal 1 / 22