A 16. századdal a festészetben új képtípus honosodott meg. A csendéletet önálló műként ismerték el. Már a MŰVÉSZTÁRS0 és a korabeli holland festőknél is találunk kis képrészleteket, amelyeken rendezett csendéletet ábrázolnak. A holland festőket a csendélet úttörőinek tekintik, és az élettelen tárgyakról alkotott kompozícióik ma is mintául szolgálnak számos kortárs művész számára. A virágok ábrázolása gyorsan az egyik legnépszerűbb motívummá vált. Christopher Ryland a kortárs botanikai festészet egyik legfontosabb képviselője Angliában. Munkáit modern ábrázolási stílus és a hagyományos akvarellfestészethez való kötődés jellemzi. Ryland az esztétikai korszellemre apellál, és a természeti leleteket helyezi a figyelem középpontjába. A kiválasztott virágok természetes szépségükkel meggyőzőek, és dekoratív kiegészítők nélkül is megállják a helyüket.
Christopher Ryland a 20. század közepén született Sussexben, és a londoni Goldsmith College-ban tanult művészetet. Ryland képzőművészeti alapdiplomával hagyta el az iskolát. Művészi pályafutása korai éveiben Christopher csatlakozott egy művészekből álló közösséghez, amely egy sor köztéri és környezeti művészeti projektet valósított meg. Ryland ebben a szakaszban nagyméretű falfestményeket festett. Az 1980-as évek elején a művész a botanikai festészetre specializálódott. Műveit számos kiállításon mutatta be. Virágábrázolásait nemzeti és nemzetközi szinten is lelkesen fogadják, és a kezdetektől fogva különböző díjakkal jutalmazták. Christopher Ryland botanikai művészetével egy klasszikus képi formát ültetett át a modern korba. A festő a növények jellegzetes szépségét ragadja meg, és akvarellel teszi őket frissnek és illatosnak. Az angol akvarellfestők hagyományait követve Ryland kizárólag a legjobb brit gyártmányú papírt és angol manufaktúra akvarelljeit használja akvarelljeihez.
A művész gyakorlati munkája mellett előadóként is tevékenykedik, és festészeti tanfolyamokon osztja meg tapasztalatait. Választott otthonában, a suffolki Sudburyben a művész olyan tevékenységi kört hozott létre, amelybe a művészet számos aspektusát beépítette. Ryland tanár és tanácsadó, publikál szakfolyóiratokban és folyóiratokban, munkái pedig mintául szolgálnak a modern botanikai művészet számára. A finom angol porcelánokon a festő tervei szerepelnek, és az Angol Botanikai Művészeti Társaság Rylandet tagjává választotta. A festmények mögött álló ember azonban rejtve marad. Az látható, amit a művész a műveivel elér. Az ismerősnek tűnő virágokat Ryland új perspektívába helyezi, így a nézőnek az az érzése támad, hogy valami teljesen újat fedez fel, és élvezi a természetességet.
A 16. századdal a festészetben új képtípus honosodott meg. A csendéletet önálló műként ismerték el. Már a MŰVÉSZTÁRS0 és a korabeli holland festőknél is találunk kis képrészleteket, amelyeken rendezett csendéletet ábrázolnak. A holland festőket a csendélet úttörőinek tekintik, és az élettelen tárgyakról alkotott kompozícióik ma is mintául szolgálnak számos kortárs művész számára. A virágok ábrázolása gyorsan az egyik legnépszerűbb motívummá vált. Christopher Ryland a kortárs botanikai festészet egyik legfontosabb képviselője Angliában. Munkáit modern ábrázolási stílus és a hagyományos akvarellfestészethez való kötődés jellemzi. Ryland az esztétikai korszellemre apellál, és a természeti leleteket helyezi a figyelem középpontjába. A kiválasztott virágok természetes szépségükkel meggyőzőek, és dekoratív kiegészítők nélkül is megállják a helyüket.
Christopher Ryland a 20. század közepén született Sussexben, és a londoni Goldsmith College-ban tanult művészetet. Ryland képzőművészeti alapdiplomával hagyta el az iskolát. Művészi pályafutása korai éveiben Christopher csatlakozott egy művészekből álló közösséghez, amely egy sor köztéri és környezeti művészeti projektet valósított meg. Ryland ebben a szakaszban nagyméretű falfestményeket festett. Az 1980-as évek elején a művész a botanikai festészetre specializálódott. Műveit számos kiállításon mutatta be. Virágábrázolásait nemzeti és nemzetközi szinten is lelkesen fogadják, és a kezdetektől fogva különböző díjakkal jutalmazták. Christopher Ryland botanikai művészetével egy klasszikus képi formát ültetett át a modern korba. A festő a növények jellegzetes szépségét ragadja meg, és akvarellel teszi őket frissnek és illatosnak. Az angol akvarellfestők hagyományait követve Ryland kizárólag a legjobb brit gyártmányú papírt és angol manufaktúra akvarelljeit használja akvarelljeihez.
A művész gyakorlati munkája mellett előadóként is tevékenykedik, és festészeti tanfolyamokon osztja meg tapasztalatait. Választott otthonában, a suffolki Sudburyben a művész olyan tevékenységi kört hozott létre, amelybe a művészet számos aspektusát beépítette. Ryland tanár és tanácsadó, publikál szakfolyóiratokban és folyóiratokban, munkái pedig mintául szolgálnak a modern botanikai művészet számára. A finom angol porcelánokon a festő tervei szerepelnek, és az Angol Botanikai Művészeti Társaság Rylandet tagjává választotta. A festmények mögött álló ember azonban rejtve marad. Az látható, amit a művész a műveivel elér. Az ismerősnek tűnő virágokat Ryland új perspektívába helyezi, így a nézőnek az az érzése támad, hogy valami teljesen újat fedez fel, és élvezi a természetességet.
Oldal 1 / 2