A 19. század második fele a kulturális ébredés időszaka volt Párizsban. Ebbe az élénk örvénybe lépett be egy művész, akinek művei megragadták a korszak lüktetését: Charles François Jalabert. Az 1819-ben a festői Nîmes városában született Jalabert hamarosan a párizsi társaság magasabb köreinek tagjává vált, jelenléte pedig Madame Sabatier szalonjában nagyra becsült érték volt. Az akadémikus stílus mestere, Jalabert számos elmaradhatatlan szépségű művet hagyott az utókorra. Ezek közül néhány ma a Musée des Beaux-Arts de Nîmes falait díszíti, egy tiszteletreméltó műnyomtatási kincsestár, ahol az akadémikus festészet hagyományát őrzik.
Egyik leghíresebb műve, "A thébai pestis" egy lenyűgöző olajfestmény, amely az ókori görög drámaíró, Szophoklész drámai elbeszélését örökíti meg. A történetben Thébát pusztító pestis pusztítja, amelyet Oidipusz király bűneiért járó büntetésnek tekintenek. Jalabert e tragikus történet ábrázolása és más fontos művei, mint például az "Oidipusz és Antigoné" ma már a nîmes-i Musée des Beaux-Arts gyűjteményének szerves részét képezik.
Jalabert a párizsi Beaux-Arts de Paris-ban kapott képzést, és főleg Párizsban dolgozott, ahol 1901-ben bekövetkezett haláláig élt. Művészi teljesítményét széles körben elismerték, többek között elnyerte a Prix de Rome-ot és a Becsületlégió tisztje lett.
Műveinek vibráló szépségét minden egyes nyomatunk megörökíti, tisztelegve az akadémiai festészetre gyakorolt páratlan befolyása előtt. Minden egyes műnyomat, amely tökéletes reprodukció, Jalabert mesteri kézműves munkásságának, valamint a minőség és a pontosság iránti rendíthetetlen elkötelezettségünknek a bizonyítéka.
A 19. század második fele a kulturális ébredés időszaka volt Párizsban. Ebbe az élénk örvénybe lépett be egy művész, akinek művei megragadták a korszak lüktetését: Charles François Jalabert. Az 1819-ben a festői Nîmes városában született Jalabert hamarosan a párizsi társaság magasabb köreinek tagjává vált, jelenléte pedig Madame Sabatier szalonjában nagyra becsült érték volt. Az akadémikus stílus mestere, Jalabert számos elmaradhatatlan szépségű művet hagyott az utókorra. Ezek közül néhány ma a Musée des Beaux-Arts de Nîmes falait díszíti, egy tiszteletreméltó műnyomtatási kincsestár, ahol az akadémikus festészet hagyományát őrzik.
Egyik leghíresebb műve, "A thébai pestis" egy lenyűgöző olajfestmény, amely az ókori görög drámaíró, Szophoklész drámai elbeszélését örökíti meg. A történetben Thébát pusztító pestis pusztítja, amelyet Oidipusz király bűneiért járó büntetésnek tekintenek. Jalabert e tragikus történet ábrázolása és más fontos művei, mint például az "Oidipusz és Antigoné" ma már a nîmes-i Musée des Beaux-Arts gyűjteményének szerves részét képezik.
Jalabert a párizsi Beaux-Arts de Paris-ban kapott képzést, és főleg Párizsban dolgozott, ahol 1901-ben bekövetkezett haláláig élt. Művészi teljesítményét széles körben elismerték, többek között elnyerte a Prix de Rome-ot és a Becsületlégió tisztje lett.
Műveinek vibráló szépségét minden egyes nyomatunk megörökíti, tisztelegve az akadémiai festészetre gyakorolt páratlan befolyása előtt. Minden egyes műnyomat, amely tökéletes reprodukció, Jalabert mesteri kézműves munkásságának, valamint a minőség és a pontosság iránti rendíthetetlen elkötelezettségünknek a bizonyítéka.
Oldal 1 / 1