Az akvarellfestészet a brit festészet megtestesítője. Az akvarellfestésnek egyetlen más országban sincs ilyen nagy jelentősége a művészetben. Az idők során a művészek tökéletesre fejlesztették a technikát. Az akvarellel való festést az első tájképfestők értékelték, akik a természetben készítették műveiket. A színpigmenteket kis edényekben szállították, és a helyszínen vízzel feloldották. A festés és a száradás gyors volt, és néhány mázas ecsetet leszámítva a festőnek csak egy kis papírra volt szüksége. A brit festészet nagyjai, mint Turner és Constable, inkább áttetsző színekkel jelenítették meg benyomásaikat. Carl Donner kortárs művész, aki az akvarellfestők hagyományát folytatja. Festményeinek első, futó benyomása megnehezíti a korszakba való besorolást. Carl Donner a vadon élő állatok ábrázolására specializálódott. Ezek a brit vadvilág kivételesen részletes ábrázolásai, gyakran természetes élőhelyükön.
Kevés ember van, aki el tud menekülni az állatok ábrázolása elől. Az állatfestészet az ábrázoló festészet része, és az első barlangrajzok óta végigkíséri a művészettörténeti korszakokat. Minden képi forma társadalmi változásoknak van kitéve, és a kortárs művészetben a festők gyakran használják ki lehetőségeiket arra, hogy felhívják a figyelmet a természet érzékeny élőhelyeire. Carl Donner a brit hagyományokat követi munkáival. A rétek és erdők vadmadarai képet teremtenek az ember szemében, és asszociációkat ébresztenek. A festő a sziget zöld síkságait fedezi fel szerszámaival. A csendes megfigyelő, aki sötétzöld időjárási dzsekiben és szolid cipőben várja azt a pillanatot, amikor a madárvilág megmutatja magát. Carl Donner távcsövön keresztül figyeli a természetet. Az összegyűjtött benyomásokat később kiváló színválasztással papírra veti. A madarak ábrázolásukban és mozgásukban is élethűnek tűnnek. Donner olyan pillanatképeket mutat, amelyeket egy fényképezőgép sem tudna pontosabban megörökíteni. Hogy mekkora a művész értelmezési szabadsága a megvalósításban, az a festő titka marad.
A festő életrajzáról csak néhány kulcsfontosságú pontot közöl magáról a művész. Hivatásos festőművészi pályafutása 1974-ben kezdődött. A művész életének központja a Nagy-Britannia keleti partján fekvő Norfolkban van. A festő valószínűleg ebben a tájban találja meg az ihletet. Valószínűleg természetbarát, akinek jellemét az állatok megfigyeléséhez szükséges nyugalom és türelem jellemzi. Carl Donner egyszerűen gyönyörű művészetet fest. Nem minden büszkeség nélkül számol be festményeinek kiállításairól, ahol a vásárlók még a megnyitó előtt besurrannak és megvásárolják a képeit.
Az akvarellfestészet a brit festészet megtestesítője. Az akvarellfestésnek egyetlen más országban sincs ilyen nagy jelentősége a művészetben. Az idők során a művészek tökéletesre fejlesztették a technikát. Az akvarellel való festést az első tájképfestők értékelték, akik a természetben készítették műveiket. A színpigmenteket kis edényekben szállították, és a helyszínen vízzel feloldották. A festés és a száradás gyors volt, és néhány mázas ecsetet leszámítva a festőnek csak egy kis papírra volt szüksége. A brit festészet nagyjai, mint Turner és Constable, inkább áttetsző színekkel jelenítették meg benyomásaikat. Carl Donner kortárs művész, aki az akvarellfestők hagyományát folytatja. Festményeinek első, futó benyomása megnehezíti a korszakba való besorolást. Carl Donner a vadon élő állatok ábrázolására specializálódott. Ezek a brit vadvilág kivételesen részletes ábrázolásai, gyakran természetes élőhelyükön.
Kevés ember van, aki el tud menekülni az állatok ábrázolása elől. Az állatfestészet az ábrázoló festészet része, és az első barlangrajzok óta végigkíséri a művészettörténeti korszakokat. Minden képi forma társadalmi változásoknak van kitéve, és a kortárs művészetben a festők gyakran használják ki lehetőségeiket arra, hogy felhívják a figyelmet a természet érzékeny élőhelyeire. Carl Donner a brit hagyományokat követi munkáival. A rétek és erdők vadmadarai képet teremtenek az ember szemében, és asszociációkat ébresztenek. A festő a sziget zöld síkságait fedezi fel szerszámaival. A csendes megfigyelő, aki sötétzöld időjárási dzsekiben és szolid cipőben várja azt a pillanatot, amikor a madárvilág megmutatja magát. Carl Donner távcsövön keresztül figyeli a természetet. Az összegyűjtött benyomásokat később kiváló színválasztással papírra veti. A madarak ábrázolásukban és mozgásukban is élethűnek tűnnek. Donner olyan pillanatképeket mutat, amelyeket egy fényképezőgép sem tudna pontosabban megörökíteni. Hogy mekkora a művész értelmezési szabadsága a megvalósításban, az a festő titka marad.
A festő életrajzáról csak néhány kulcsfontosságú pontot közöl magáról a művész. Hivatásos festőművészi pályafutása 1974-ben kezdődött. A művész életének központja a Nagy-Britannia keleti partján fekvő Norfolkban van. A festő valószínűleg ebben a tájban találja meg az ihletet. Valószínűleg természetbarát, akinek jellemét az állatok megfigyeléséhez szükséges nyugalom és türelem jellemzi. Carl Donner egyszerűen gyönyörű művészetet fest. Nem minden büszkeség nélkül számol be festményeinek kiállításairól, ahol a vásárlók még a megnyitó előtt besurrannak és megvásárolják a képeit.
Oldal 1 / 1