Nem sokkal az USA-ba való belépése után, 1888-ban, a londoni születésű Joseph Byron sajtófotókkal kezdett önálló vállalkozásba. 1892-ben fiával, Percy Claude-dal együtt megnyitotta a New York-i Fotóstúdiót Manhattanben. Míg Joseph Byron színházi jelenetek fotózására specializálódott, Percy Claude tengeri fotósként vált ismertté, különösen a nagy óceánjárókról és a hajószemélyzetről készített felvételeivel. Hivatalos megbízást kapott a "Normandie" utasszállító hajó 1935-ös első útjának fotózására.
Apa és fia egyaránt meggyőzően dokumentálta fotóival New York nagyvárosának hangulatát. A századfordulótól az 1940-es évek elejéig tartó korszak vizuális kortársaiként egyedülálló módon tükrözik a nagyváros életét és kultúráját. Az általuk kedvelt témák mellett és mellett mindenféle típusú és foglalkozású ember képei szerepelnek, a mindennapi élet szereplői a maga sokszínűségében, amelyek ebben a fotográfiai életműben mozaikszerűen állnak össze. Ide tartoznak a közélet prominens képviselőinek portréi is, amelyeket magánterekben vagy azokon kívül készítettek.
De maga a tér is téma. A műhelymunkahelytől a New York-i égbolt sziluettjéig terjed. Az egyik ilyen látványos fotó a városháza és a posta légifelvételét mutatja. Távolról vagy közelről: A közvetlenség, a pillanatfelvétel és a valósághű jelenet az, ami hitelessé teszi ezeket a fotókat.
Nem sokkal az USA-ba való belépése után, 1888-ban, a londoni születésű Joseph Byron sajtófotókkal kezdett önálló vállalkozásba. 1892-ben fiával, Percy Claude-dal együtt megnyitotta a New York-i Fotóstúdiót Manhattanben. Míg Joseph Byron színházi jelenetek fotózására specializálódott, Percy Claude tengeri fotósként vált ismertté, különösen a nagy óceánjárókról és a hajószemélyzetről készített felvételeivel. Hivatalos megbízást kapott a "Normandie" utasszállító hajó 1935-ös első útjának fotózására.
Apa és fia egyaránt meggyőzően dokumentálta fotóival New York nagyvárosának hangulatát. A századfordulótól az 1940-es évek elejéig tartó korszak vizuális kortársaiként egyedülálló módon tükrözik a nagyváros életét és kultúráját. Az általuk kedvelt témák mellett és mellett mindenféle típusú és foglalkozású ember képei szerepelnek, a mindennapi élet szereplői a maga sokszínűségében, amelyek ebben a fotográfiai életműben mozaikszerűen állnak össze. Ide tartoznak a közélet prominens képviselőinek portréi is, amelyeket magánterekben vagy azokon kívül készítettek.
De maga a tér is téma. A műhelymunkahelytől a New York-i égbolt sziluettjéig terjed. Az egyik ilyen látványos fotó a városháza és a posta légifelvételét mutatja. Távolról vagy közelről: A közvetlenség, a pillanatfelvétel és a valósághű jelenet az, ami hitelessé teszi ezeket a fotókat.
Oldal 1 / 11