Brenda Brin Booker brit művésznő volt, akinek életét kizárólag a művein keresztül írja le. A festőnő még a második világháború kitörése előtt született, amelynek hatásai végigkísérték gyermekkorát. Életének erről a szakaszáról nincsenek életrajzi adatok. A háborús idők sok ember látható és láthatatlan emlékét elnyelték. Feltehetően Brenda Brin Booker a múlt század közepe táján keresett szakmai perspektívát. Abban az időben, amikor a nőknek nagyon nehéz volt érvényesülniük a művészeti pályán. Az akadémiai tanárok szemében a nők művészete alacsonyabb rendűnek számított. Sok művész alapvetően megtagadta a nőktől a művészet és a festészet megértésének képességét. A háborút követő években a hagyományos szerepmodellhez való visszatérés alakult ki. Egy nő számára elképzelhetetlen volt, hogy egyedül élje le az életét, és szinte lehetetlen volt önálló életet élni elismert művészként. Lehetséges, hogy Brenda fiatalon kezdetben a hagyományos utat választotta, és csak később szentelte magát a művészetnek. Brenda Brin Booker általában nem datálta műveit. A nyomok Londonba vezetnek. De mint egy látogató, ő is olyan helyekre vezeti nézőit, amelyeket egy vendég is felkeresne.
Brenda Brin Booker életrajzának szerves részét képezi a The five Women Artit's Plus művészcsoport. Az Joan Thewsey-val együtt Brenda vezette a csoportot. A művészek által vezetett csoportot 25 női művész alkotta. A nők számára a művészeti együttműködés volt a prioritás. Irene Butcher néhány éve csatlakozott ehhez a csoporthoz. Brendát és Joant tehetséges és elismert művésznőkként jellemzi. Brenda nem sokkal a halála előtt könyvet írt a művészcsoportról, önéletrajzi formában leírva életüket és a közös munka során szerzett tapasztalataikat. Brenda több mint húsz évig követte a csoportot. Néhány brit művésznő az együttműködés során elég önbizalmat szerzett ahhoz, hogy önállóan érvényesüljön a művészvilágban.
Brenda Brin Booker munkáit gyakran kortárs művészetnek nevezik. A kortárs festészet egy olyan formája, amely művészeti körökben nagy figyelmet kelt. Brenda munkássága széleskörű. A könnyű tájképektől kezdve, amelyek akvarell pigmentjei csak sejtetik a kontúrokat. Gömbölyűek és hangulatosak a reggeli harmatra és az első napfényre emlékeztető pillanatok. Vidám és kifejező színekkel, Brenda állatábrázolásai ellenpéldáknak tűnnek. Birkák és tehenek, amelyek naiv, szinte gyermeki benyomást keltenek, mégis erőteljes képi és színvilággal rendelkeznek. Úgy tűnik, sok motívum megmaradt Brendánál. Ott van a használtautó-kereskedő kutyája, amely többször is a festményei középpontjába kerül, és a nyugat-londoni csatornahajók, amelyekről senki sem tudja, hogy valaha is felszállt-e rájuk.
Brenda Brin Booker brit művésznő volt, akinek életét kizárólag a művein keresztül írja le. A festőnő még a második világháború kitörése előtt született, amelynek hatásai végigkísérték gyermekkorát. Életének erről a szakaszáról nincsenek életrajzi adatok. A háborús idők sok ember látható és láthatatlan emlékét elnyelték. Feltehetően Brenda Brin Booker a múlt század közepe táján keresett szakmai perspektívát. Abban az időben, amikor a nőknek nagyon nehéz volt érvényesülniük a művészeti pályán. Az akadémiai tanárok szemében a nők művészete alacsonyabb rendűnek számított. Sok művész alapvetően megtagadta a nőktől a művészet és a festészet megértésének képességét. A háborút követő években a hagyományos szerepmodellhez való visszatérés alakult ki. Egy nő számára elképzelhetetlen volt, hogy egyedül élje le az életét, és szinte lehetetlen volt önálló életet élni elismert művészként. Lehetséges, hogy Brenda fiatalon kezdetben a hagyományos utat választotta, és csak később szentelte magát a művészetnek. Brenda Brin Booker általában nem datálta műveit. A nyomok Londonba vezetnek. De mint egy látogató, ő is olyan helyekre vezeti nézőit, amelyeket egy vendég is felkeresne.
Brenda Brin Booker életrajzának szerves részét képezi a The five Women Artit's Plus művészcsoport. Az Joan Thewsey-val együtt Brenda vezette a csoportot. A művészek által vezetett csoportot 25 női művész alkotta. A nők számára a művészeti együttműködés volt a prioritás. Irene Butcher néhány éve csatlakozott ehhez a csoporthoz. Brendát és Joant tehetséges és elismert művésznőkként jellemzi. Brenda nem sokkal a halála előtt könyvet írt a művészcsoportról, önéletrajzi formában leírva életüket és a közös munka során szerzett tapasztalataikat. Brenda több mint húsz évig követte a csoportot. Néhány brit művésznő az együttműködés során elég önbizalmat szerzett ahhoz, hogy önállóan érvényesüljön a művészvilágban.
Brenda Brin Booker munkáit gyakran kortárs művészetnek nevezik. A kortárs festészet egy olyan formája, amely művészeti körökben nagy figyelmet kelt. Brenda munkássága széleskörű. A könnyű tájképektől kezdve, amelyek akvarell pigmentjei csak sejtetik a kontúrokat. Gömbölyűek és hangulatosak a reggeli harmatra és az első napfényre emlékeztető pillanatok. Vidám és kifejező színekkel, Brenda állatábrázolásai ellenpéldáknak tűnnek. Birkák és tehenek, amelyek naiv, szinte gyermeki benyomást keltenek, mégis erőteljes képi és színvilággal rendelkeznek. Úgy tűnik, sok motívum megmaradt Brendánál. Ott van a használtautó-kereskedő kutyája, amely többször is a festményei középpontjába kerül, és a nyugat-londoni csatornahajók, amelyekről senki sem tudja, hogy valaha is felszállt-e rájuk.
Oldal 1 / 2