Benjamin West a pennsylvaniai Springfieldben született. Ő volt az egyik első nemzetközileg elismert amerikai művész. Amerikai hazájában kezdetben főleg portrékat festett. Amikor mecénása, William Allen finanszírozott számára egy olaszországi utazást, 1760-ban Rómába utazhatott, ahol lemásolta a MŰVÉSZET0 és a MŰVÉSZET1 festményeit. 1763-ban Londonban telepedett le, ahol a Királyi Művészeti Akadémia alapító tagja lett. Az első elnök halála után élete végéig ő állt az Akadémia élén.
West a klasszicista történelmi festmények egyik legkorábbi festője. Amikor "James Wolfe tábornok halála Quebecben" című festményét 1771-ben kiállították a Királyi Akadémián, az szenzációt keltett, és soha nem látott látogatóáradatot váltott ki. Hamarosan a festmény másolatait nagy számban adták el metszetek formájában. Ahelyett, hogy a kortársak tanácsára az 1759-ben ábrázolt jelenetet köntösökkel és pózokkal antikizálta volna, West pontosan dokumentálta a történelmi körülményeket a festményén. Ezt a technikát, amelyet a "Nelson halála" és a "William Penn szerződése az indiánokkal 1683 novemberében" című művekben is folytat, "epikus ábrázolásnak" nevezte.
West megbízást kapott a brit királyi család portréinak megfestésére, a királyi ház hivatalos történeti festőjeként évi 1000 font fizetést kapott, és 1820-ban bekövetkezett haláláig ő kezelte a királyi festménygyűjteményt.
Benjamin West a pennsylvaniai Springfieldben született. Ő volt az egyik első nemzetközileg elismert amerikai művész. Amerikai hazájában kezdetben főleg portrékat festett. Amikor mecénása, William Allen finanszírozott számára egy olaszországi utazást, 1760-ban Rómába utazhatott, ahol lemásolta a MŰVÉSZET0 és a MŰVÉSZET1 festményeit. 1763-ban Londonban telepedett le, ahol a Királyi Művészeti Akadémia alapító tagja lett. Az első elnök halála után élete végéig ő állt az Akadémia élén.
West a klasszicista történelmi festmények egyik legkorábbi festője. Amikor "James Wolfe tábornok halála Quebecben" című festményét 1771-ben kiállították a Királyi Akadémián, az szenzációt keltett, és soha nem látott látogatóáradatot váltott ki. Hamarosan a festmény másolatait nagy számban adták el metszetek formájában. Ahelyett, hogy a kortársak tanácsára az 1759-ben ábrázolt jelenetet köntösökkel és pózokkal antikizálta volna, West pontosan dokumentálta a történelmi körülményeket a festményén. Ezt a technikát, amelyet a "Nelson halála" és a "William Penn szerződése az indiánokkal 1683 novemberében" című művekben is folytat, "epikus ábrázolásnak" nevezte.
West megbízást kapott a brit királyi család portréinak megfestésére, a királyi ház hivatalos történeti festőjeként évi 1000 font fizetést kapott, és 1820-ban bekövetkezett haláláig ő kezelte a királyi festménygyűjteményt.
Oldal 1 / 4