Arthur Devis brit reneszánsz és rokokó festő volt. Anthony Devis legidősebb fia volt, aki a Lancashire-i városi tanács tagja volt. Valószínűleg apja kapcsolatai révén Arthur Devis a flamand festő, Peter Tillemans tanítványa lehetett. Devis a londoni Tillemansnál fejezte be a tanonckodását, majd az asszisztense lett. Tillemans irányítása alatt Devis elsősorban tájképeket és városképeket festett. Olyan olasz művészek munkáit másolta, mint Pannini és Marco Ricci. Amikor Tillemans nyugdíjba vonult, Devis 21 éves korában visszatért szülőföldjére, Lancashire-be. Az egyik első ismert megrendelése szintén egy tájkép volt, amelyet 23 évesen készített. Devis néhány évvel később a tájképekről áttért a portrékra. Ennek oka lehet a műfaj pénzügyi vonzereje. Apja kapcsolatai révén ugyanis Devis jó kapcsolatokat ápolt a gazdag és különösen a jakobita-barát családokkal Lancashire környékén.
26 éves korában Devis visszatért Londonba, és megnyitotta saját műtermét. Leginkább a társalgási darabjairól vált híressé. Ezek több ember portréi, akik látszólag beszélgetnek egymással. Bár a fő hangsúlyt a portrékra helyezte, a háttér még mindig szerepet játszott. Gyakran festette klienseit tájképi háttér előtt, amelyet nagy részletességgel átvett. A belső terek esetében viszont szinte mindig a képzeletéhez ragaszkodott. Stílusa és jó kapcsolatai miatt Londonban keresett művész lett, és a következő években számos megbízást kapott. Devis 36 évesen érte el pályafutása csúcsát. A következő tíz évben neki volt a legtöbb megbízása. 48 évesen a Nagy-Britanniai Művészek Társaságának elnöke lett, ahol alkalmanként kiállította néhány munkáját. Devis azonban soha nem törekedett arra, hogy a Királyi Akadémián kiállítson, vagy tagja legyen.
Néhány évvel azelőtt, hogy a Művészek Társaságának elnökévé választották, Devis már nem volt jelentős portréfestő. Ennek oka az volt, hogy stílusa ekkorra már kiment a divatból. Hírnevét olyan művészek vitatták, mint Johann Zaffony és Joshua Reynolds, illetve az ő műveik. A megbízások hiánya miatt Devisnek végül restaurálási munkákat kellett vállalnia, hogy meg tudjon élni. Azonban ebből is nagyon jól keresett. Például mintegy 1000 fontot kapott James Thornhill brit festő néhány művének restaurálásáért. Devis végül 71 éves korában eladta összes festményét, hogy nyugdíjba vonulhasson. Brightonba költözött, és négy évvel később ott halt meg. Devis felesége Elizabeth Faulkner volt. A házaspárnak 22 gyermeke született, de csak hat érte meg a felnőttkort. Két fia, Thomas Anthony Devis és Arthur William Devis szintén festők lettek. Féltestvére, Anthony Devis szintén ismert festő volt.
Arthur Devis brit reneszánsz és rokokó festő volt. Anthony Devis legidősebb fia volt, aki a Lancashire-i városi tanács tagja volt. Valószínűleg apja kapcsolatai révén Arthur Devis a flamand festő, Peter Tillemans tanítványa lehetett. Devis a londoni Tillemansnál fejezte be a tanonckodását, majd az asszisztense lett. Tillemans irányítása alatt Devis elsősorban tájképeket és városképeket festett. Olyan olasz művészek munkáit másolta, mint Pannini és Marco Ricci. Amikor Tillemans nyugdíjba vonult, Devis 21 éves korában visszatért szülőföldjére, Lancashire-be. Az egyik első ismert megrendelése szintén egy tájkép volt, amelyet 23 évesen készített. Devis néhány évvel később a tájképekről áttért a portrékra. Ennek oka lehet a műfaj pénzügyi vonzereje. Apja kapcsolatai révén ugyanis Devis jó kapcsolatokat ápolt a gazdag és különösen a jakobita-barát családokkal Lancashire környékén.
26 éves korában Devis visszatért Londonba, és megnyitotta saját műtermét. Leginkább a társalgási darabjairól vált híressé. Ezek több ember portréi, akik látszólag beszélgetnek egymással. Bár a fő hangsúlyt a portrékra helyezte, a háttér még mindig szerepet játszott. Gyakran festette klienseit tájképi háttér előtt, amelyet nagy részletességgel átvett. A belső terek esetében viszont szinte mindig a képzeletéhez ragaszkodott. Stílusa és jó kapcsolatai miatt Londonban keresett művész lett, és a következő években számos megbízást kapott. Devis 36 évesen érte el pályafutása csúcsát. A következő tíz évben neki volt a legtöbb megbízása. 48 évesen a Nagy-Britanniai Művészek Társaságának elnöke lett, ahol alkalmanként kiállította néhány munkáját. Devis azonban soha nem törekedett arra, hogy a Királyi Akadémián kiállítson, vagy tagja legyen.
Néhány évvel azelőtt, hogy a Művészek Társaságának elnökévé választották, Devis már nem volt jelentős portréfestő. Ennek oka az volt, hogy stílusa ekkorra már kiment a divatból. Hírnevét olyan művészek vitatták, mint Johann Zaffony és Joshua Reynolds, illetve az ő műveik. A megbízások hiánya miatt Devisnek végül restaurálási munkákat kellett vállalnia, hogy meg tudjon élni. Azonban ebből is nagyon jól keresett. Például mintegy 1000 fontot kapott James Thornhill brit festő néhány művének restaurálásáért. Devis végül 71 éves korában eladta összes festményét, hogy nyugdíjba vonulhasson. Brightonba költözött, és négy évvel később ott halt meg. Devis felesége Elizabeth Faulkner volt. A házaspárnak 22 gyermeke született, de csak hat érte meg a felnőttkort. Két fia, Thomas Anthony Devis és Arthur William Devis szintén festők lettek. Féltestvére, Anthony Devis szintén ismert festő volt.
Oldal 1 / 2