Anton Rudolf Mauve holland realista festő volt, a híres hágai iskola egyik vezető tagja. Gyakran festett egyszerű, kis méretű képeket, amelyek gyakran parasztokat, állataikat és más festői jeleneteket ábrázoltak. Rendhagyó realizmusa odáig ment, hogy a "Reggeli lovaglás" című művében még a nézőtől távolodó lovak ürülékét is megfestette a kép előterében. Egy másik motívum, amelyet Mauve szívesen festett, a birkák voltak. Csoportosan, mint például a "A nyáj visszatérése" című képen, és külön-külön is megfestette őket. A birkákat ábrázoló festményei nagyon népszerűek voltak amerikai megrendelői körében.
Egy évvel Mauve születése után édesapját, Willem Carelt Haarlembe helyezték át kápláni állása miatt. Mauve 16 éves korában Pieter Frederik van Os állatfestőnél, majd később Wouter Verschuur-nál tanult. Amikor Mauve összebarátkozott ARTISTREPLEPLACE1 és ARTISTREPLEPLACE2 művészekkel, az új barátai által befolyásolt stílusa jelentősen megváltozott. Sokkal szabadabban festett. Színpalettája is megváltozott a ragyogó, tiszta színekről a lágyabb, gyakran szürke, zöld és kék tónusokra. Mauve 1872-ben Hágába költözött, és a hágai iskola egyik legfontosabb tagja lett. Olyan befolyásos művészeti társaságok társalapítója volt, mint a Pulchri Ateliers. Élete utolsó éveiben Larenben telepedett le. Barátja, Jozef Israëls is ott élt. Vele és néhány más, a régióból származó festővel, mint például ARTISTREPLEPLACE3, megalakították a Larense-iskola néven ismert festőcsoportot.
Mauve Vincent van Gogh unokatestvérének, Ariette Carbentusnak volt a felesége. Azt mondják, hogy ő fektette le az van Goghs oktatás alapjait. A fiatal van Goghnak adta az első festődobozát, és 3 hétre magához vette a műtermébe. Kezdetben Mauve tanította őt olajfestészetre, később pedig akvarellfestészetre. Van Gogh nagyra becsülte Mauve-ot, és számos levelében említette őt. Mauve mindig bátorította Van Gogh-ot, és bemutatta neki az Jan Hendrik Weissenbruch-öt. Anyagilag is támogatta őt, pénzt adott kölcsön a műteremre és az anyagokra. A kettejük közötti jó kapcsolat hamarosan megromlott. Mauve hátat fordított védencének, és nem törődött a leveleivel. A hirtelen elutasítás egyik oka állítólag az volt, hogy Van Gogh rossz jellemű volt. Nem tetszett neki, hogy Van Gogh szerelmi viszonyt folytatott a terhes prostituálttal, Clasina "Sien" Hornikkal. Van Gogh mellett számos más művészre is hatással volt, például Robert McGregor skót festőre.
Anton Rudolf Mauve holland realista festő volt, a híres hágai iskola egyik vezető tagja. Gyakran festett egyszerű, kis méretű képeket, amelyek gyakran parasztokat, állataikat és más festői jeleneteket ábrázoltak. Rendhagyó realizmusa odáig ment, hogy a "Reggeli lovaglás" című művében még a nézőtől távolodó lovak ürülékét is megfestette a kép előterében. Egy másik motívum, amelyet Mauve szívesen festett, a birkák voltak. Csoportosan, mint például a "A nyáj visszatérése" című képen, és külön-külön is megfestette őket. A birkákat ábrázoló festményei nagyon népszerűek voltak amerikai megrendelői körében.
Egy évvel Mauve születése után édesapját, Willem Carelt Haarlembe helyezték át kápláni állása miatt. Mauve 16 éves korában Pieter Frederik van Os állatfestőnél, majd később Wouter Verschuur-nál tanult. Amikor Mauve összebarátkozott ARTISTREPLEPLACE1 és ARTISTREPLEPLACE2 művészekkel, az új barátai által befolyásolt stílusa jelentősen megváltozott. Sokkal szabadabban festett. Színpalettája is megváltozott a ragyogó, tiszta színekről a lágyabb, gyakran szürke, zöld és kék tónusokra. Mauve 1872-ben Hágába költözött, és a hágai iskola egyik legfontosabb tagja lett. Olyan befolyásos művészeti társaságok társalapítója volt, mint a Pulchri Ateliers. Élete utolsó éveiben Larenben telepedett le. Barátja, Jozef Israëls is ott élt. Vele és néhány más, a régióból származó festővel, mint például ARTISTREPLEPLACE3, megalakították a Larense-iskola néven ismert festőcsoportot.
Mauve Vincent van Gogh unokatestvérének, Ariette Carbentusnak volt a felesége. Azt mondják, hogy ő fektette le az van Goghs oktatás alapjait. A fiatal van Goghnak adta az első festődobozát, és 3 hétre magához vette a műtermébe. Kezdetben Mauve tanította őt olajfestészetre, később pedig akvarellfestészetre. Van Gogh nagyra becsülte Mauve-ot, és számos levelében említette őt. Mauve mindig bátorította Van Gogh-ot, és bemutatta neki az Jan Hendrik Weissenbruch-öt. Anyagilag is támogatta őt, pénzt adott kölcsön a műteremre és az anyagokra. A kettejük közötti jó kapcsolat hamarosan megromlott. Mauve hátat fordított védencének, és nem törődött a leveleivel. A hirtelen elutasítás egyik oka állítólag az volt, hogy Van Gogh rossz jellemű volt. Nem tetszett neki, hogy Van Gogh szerelmi viszonyt folytatott a terhes prostituálttal, Clasina "Sien" Hornikkal. Van Gogh mellett számos más művészre is hatással volt, például Robert McGregor skót festőre.
Oldal 1 / 2