Antoine-Louis Barye francia szobrász életének és művészi munkásságának nagy részét Párizsban töltötte. Édesapja aranyműves volt, ezért már korán kapcsolatba került a nemesfémek megmunkálásának technikájával. 14 éves korában kezdte meg fémvésnöki képzését, amelyet az akkori politikai helyzet miatt abba kellett hagynia. Napóleon 1812-es oroszországi hadjárata során Barye csatlakozott a hadsereghez a mérnöki testület állományában. Segített erődítési terveket készíteni. Két évvel később Antoine-Louis Barye elhagyhatta a hadsereget. Elkezdte az üldözői képzést. Ez a szakma is a fémmegmunkálás területén volt. Körülbelül két évvel később szakmai pályafutása a híres szobrászművész Francois Joseph Bosio tanítványaként vezetett. 1817-ben Antoine-Louis Barye-t felvették a festőművész Antoine Jean Gros műtermébe. A következő évben első díjat kapott egyik művéért, és felvételt nyert az École des Beaux-Arts-ba. Az olyan intézmények, mint az École des Beaux-Arts vagy a Párizsi Szalon, a különbségek miatt nem volt hajlandó további műveket kiállítani. Ez idő alatt Jacques Henri Fauconnier aranyműves és ékszerész mellett dolgozott. Ez utóbbi Barye néhány művét sajátjaként adta ki.
Antoine-Louis Barye csak 1831-ben fordított ismét több időt a művészeti tevékenységre, szobrokat és akvarelleket állított ki. A francia művész sok inspirációt merített az állatvilágból. Az oroszlánokról és tigrisekről készült képek és szobrok a kedvenc ábrázolásai közé tartoztak. Drámai képek, mint például egy alligátort felfaló oroszlán, jellemzőek műveire. Ezzel a szoborral Barye nagy port kavart. Végül is az ilyen ábrázolások meglehetősen atipikusak voltak a korban. Később Barye a litográfiával is nagy sikereket ért el. Szobrászati munkái a realizmus korszakához sorolhatók. Szobrai és szobrai részletgazdagok és természetesnek hatóak. Művészi munkásságának fontos alapja volt a pontos megfigyelőképesség. Sok időt töltött a Jardin des Plantes-ban és a párizsi Természettudományi Múzeumban, hogy benyomásokat gyűjtsön pontos természetábrázolásaihoz.
Antoine-Louis Barye nemcsak művész, hanem sikeres vállalkozó is volt. 1837-ben egy társával együtt céget alapított, amely szobrok és bronzok modelljeit készítette. Ebben az időben számos jól fizetett kormányzati megbízást kapott. Egész művészi munkássága csak 1848-ban vált széles körben ismertté. Az 1850-es évek közepén a Természettudományi Múzeum professzoraként zoológiai rajzkurzusokat tartott. Grafikai munkái, szobrai és akvarelljei ma is művészettörténeti jelentőségűek. Barye műveivel új utakat nyitott, és döntő hatással volt egy új művészeti korszakra. Számos modellje és kisebb bronzszobra a luxemburgi múzeum tulajdonában van, és ott eredetiben is megcsodálható.
Antoine-Louis Barye francia szobrász életének és művészi munkásságának nagy részét Párizsban töltötte. Édesapja aranyműves volt, ezért már korán kapcsolatba került a nemesfémek megmunkálásának technikájával. 14 éves korában kezdte meg fémvésnöki képzését, amelyet az akkori politikai helyzet miatt abba kellett hagynia. Napóleon 1812-es oroszországi hadjárata során Barye csatlakozott a hadsereghez a mérnöki testület állományában. Segített erődítési terveket készíteni. Két évvel később Antoine-Louis Barye elhagyhatta a hadsereget. Elkezdte az üldözői képzést. Ez a szakma is a fémmegmunkálás területén volt. Körülbelül két évvel később szakmai pályafutása a híres szobrászművész Francois Joseph Bosio tanítványaként vezetett. 1817-ben Antoine-Louis Barye-t felvették a festőművész Antoine Jean Gros műtermébe. A következő évben első díjat kapott egyik művéért, és felvételt nyert az École des Beaux-Arts-ba. Az olyan intézmények, mint az École des Beaux-Arts vagy a Párizsi Szalon, a különbségek miatt nem volt hajlandó további műveket kiállítani. Ez idő alatt Jacques Henri Fauconnier aranyműves és ékszerész mellett dolgozott. Ez utóbbi Barye néhány művét sajátjaként adta ki.
Antoine-Louis Barye csak 1831-ben fordított ismét több időt a művészeti tevékenységre, szobrokat és akvarelleket állított ki. A francia művész sok inspirációt merített az állatvilágból. Az oroszlánokról és tigrisekről készült képek és szobrok a kedvenc ábrázolásai közé tartoztak. Drámai képek, mint például egy alligátort felfaló oroszlán, jellemzőek műveire. Ezzel a szoborral Barye nagy port kavart. Végül is az ilyen ábrázolások meglehetősen atipikusak voltak a korban. Később Barye a litográfiával is nagy sikereket ért el. Szobrászati munkái a realizmus korszakához sorolhatók. Szobrai és szobrai részletgazdagok és természetesnek hatóak. Művészi munkásságának fontos alapja volt a pontos megfigyelőképesség. Sok időt töltött a Jardin des Plantes-ban és a párizsi Természettudományi Múzeumban, hogy benyomásokat gyűjtsön pontos természetábrázolásaihoz.
Antoine-Louis Barye nemcsak művész, hanem sikeres vállalkozó is volt. 1837-ben egy társával együtt céget alapított, amely szobrok és bronzok modelljeit készítette. Ebben az időben számos jól fizetett kormányzati megbízást kapott. Egész művészi munkássága csak 1848-ban vált széles körben ismertté. Az 1850-es évek közepén a Természettudományi Múzeum professzoraként zoológiai rajzkurzusokat tartott. Grafikai munkái, szobrai és akvarelljei ma is művészettörténeti jelentőségűek. Barye műveivel új utakat nyitott, és döntő hatással volt egy új művészeti korszakra. Számos modellje és kisebb bronzszobra a luxemburgi múzeum tulajdonában van, és ott eredetiben is megcsodálható.
Oldal 1 / 1