Copley Anthony Vandyke Fielding (1787-1855) festő és rajzoló az akvarellfestészet ikonjának számít. Copley Fielding már gyermekkorától kezdve lelkesedett a festészetért. Nem csoda, hiszen az apa Nathan Theodore Fielding elfoglalt portréfestő volt West Yorkshire-ben. A művészcsaládnak öt fia volt, köztük Theodore Henry Adolphus, Thales és Newton Smith Fielding, valamint Antony Vandyke Copley, akik mindannyian apjuk nyomdokaiba léptek és festők lettek. A metszőként, festőként és könyvszerzőként nevet szerzett idősebb bátyja mellett Nathan Theodore Antony Vandyke Copley a brit akvarellfestészet egyik főszereplőjeként vált világhírűvé.
1804-ben Copley Fielding mellett számos neves brit művész, mint például a MŰVÉSZET2 és MŰVÉSZET3, MŰVÉSZET4, MŰVÉSZET5, MŰVÉSZET6, MŰVÉSZET7 és MŰVÉSZET8, valamint William Sawrey Gilpin megalapította a Society of Painters in Water Colours-t, azon egyszerű okból, hogy a brit Királyi Művészeti Akadémia egyszerűen nem értékelte eléggé. A londoni Burlington House Akadémia termeiben rendezett kiállításokon túlnyomórészt kortárs olajfestményeket állítottak ki - az akvarellek valószínűleg nem kaptak kellő teret. 1831-től 1855-ben bekövetkezett haláláig Copley Anthony Vandyke Fielding volt az elnöke annak az egyesületnek, amely az akvarelleket előnyben részesítő brit művészek érdekeit képviselte. Az iroda kifejezte jelentőségét: Copley Fielding ekkorra már az akvarellfestészet legnevesebb brit képviselője volt. Copley Fielding egyrészt az akvarellfestészet népszerűsítésében látta elnökségének célját. Művésztársaival, például a William Henry Hunt, Nathan Theodore0, Nathan Theodore1 vagy Nathan Theodore2 társulva nagyon gyakorlatias tanfolyamokon, beszélgető esteken és kiállításokon népszerűsítette az akvarellfestészet érdekeit a szakemberek és az ambiciózus érdeklődők számára. Másrészt az egyesület kiállításainak megszervezése nem ritkán problémákkal járt: A növekvő bevételekben és nyereségben kifejeződő nagy közmegbecsüléssel szemben rendkívül gyenge költségvetési gazdálkodás állt. Ehhez jöttek még más gazdasági bizonytalanságok, például a Franciaország elleni háború, ami miatt a látogatók száma folyamatosan csökkent. Így az Akvarell Társaságot először fel kellett számolni. 1812-ben azonban a társaságot újraalapították Olaj- és akvarellfestők Társasága néven. Copley Fielding elnöksége alatt már olajfestményeket is befogadtak. Ma Londonban van egy utódtársaság.
Copley Anthony Vandyke Fielding az Akvarell Társaságban végzett feladatai mellett rendkívül termékeny volt. Festményeinek lenyűgöző témái voltak a tájképek és számos tengeri ábrázolás. Híresek Skócia, Észak-Anglia és Wales hegyvidéki tájainak ábrázolásai. Ezen kívül vannak olaszországi motívumok, amelyeket Fielding mások vázlatai alapján készített. Fielding tengeri motívumokat tartalmazó festményeit a szakértők szinte egyedülállónak dicsérik: John Ruskin brit író, festő és művészettörténész a "villogó szabadság" és a tenger morajló erőinek ábrázolásáról áradozik Fielding akvarelljein és néhány kései olajfestményén. Copley Fieldinget olyan brit festőnek tartják, aki különösen elegáns és ízléses ábrázolásokkal és nagyszerű kézműves munkássággal tündököl.
Copley Anthony Vandyke Fielding (1787-1855) festő és rajzoló az akvarellfestészet ikonjának számít. Copley Fielding már gyermekkorától kezdve lelkesedett a festészetért. Nem csoda, hiszen az apa Nathan Theodore Fielding elfoglalt portréfestő volt West Yorkshire-ben. A művészcsaládnak öt fia volt, köztük Theodore Henry Adolphus, Thales és Newton Smith Fielding, valamint Antony Vandyke Copley, akik mindannyian apjuk nyomdokaiba léptek és festők lettek. A metszőként, festőként és könyvszerzőként nevet szerzett idősebb bátyja mellett Nathan Theodore Antony Vandyke Copley a brit akvarellfestészet egyik főszereplőjeként vált világhírűvé.
1804-ben Copley Fielding mellett számos neves brit művész, mint például a MŰVÉSZET2 és MŰVÉSZET3, MŰVÉSZET4, MŰVÉSZET5, MŰVÉSZET6, MŰVÉSZET7 és MŰVÉSZET8, valamint William Sawrey Gilpin megalapította a Society of Painters in Water Colours-t, azon egyszerű okból, hogy a brit Királyi Művészeti Akadémia egyszerűen nem értékelte eléggé. A londoni Burlington House Akadémia termeiben rendezett kiállításokon túlnyomórészt kortárs olajfestményeket állítottak ki - az akvarellek valószínűleg nem kaptak kellő teret. 1831-től 1855-ben bekövetkezett haláláig Copley Anthony Vandyke Fielding volt az elnöke annak az egyesületnek, amely az akvarelleket előnyben részesítő brit művészek érdekeit képviselte. Az iroda kifejezte jelentőségét: Copley Fielding ekkorra már az akvarellfestészet legnevesebb brit képviselője volt. Copley Fielding egyrészt az akvarellfestészet népszerűsítésében látta elnökségének célját. Művésztársaival, például a William Henry Hunt, Nathan Theodore0, Nathan Theodore1 vagy Nathan Theodore2 társulva nagyon gyakorlatias tanfolyamokon, beszélgető esteken és kiállításokon népszerűsítette az akvarellfestészet érdekeit a szakemberek és az ambiciózus érdeklődők számára. Másrészt az egyesület kiállításainak megszervezése nem ritkán problémákkal járt: A növekvő bevételekben és nyereségben kifejeződő nagy közmegbecsüléssel szemben rendkívül gyenge költségvetési gazdálkodás állt. Ehhez jöttek még más gazdasági bizonytalanságok, például a Franciaország elleni háború, ami miatt a látogatók száma folyamatosan csökkent. Így az Akvarell Társaságot először fel kellett számolni. 1812-ben azonban a társaságot újraalapították Olaj- és akvarellfestők Társasága néven. Copley Fielding elnöksége alatt már olajfestményeket is befogadtak. Ma Londonban van egy utódtársaság.
Copley Anthony Vandyke Fielding az Akvarell Társaságban végzett feladatai mellett rendkívül termékeny volt. Festményeinek lenyűgöző témái voltak a tájképek és számos tengeri ábrázolás. Híresek Skócia, Észak-Anglia és Wales hegyvidéki tájainak ábrázolásai. Ezen kívül vannak olaszországi motívumok, amelyeket Fielding mások vázlatai alapján készített. Fielding tengeri motívumokat tartalmazó festményeit a szakértők szinte egyedülállónak dicsérik: John Ruskin brit író, festő és művészettörténész a "villogó szabadság" és a tenger morajló erőinek ábrázolásáról áradozik Fielding akvarelljein és néhány kései olajfestményén. Copley Fieldinget olyan brit festőnek tartják, aki különösen elegáns és ízléses ábrázolásokkal és nagyszerű kézműves munkássággal tündököl.
Oldal 1 / 1