A festői Brünn városában, az Osztrák Birodalom szívében 1864. október 2-án született egy gyermek, aki a művészettörténet egyik legdicsőségesebb korszakának megformálásában játszott szerepet. Alfred Roller, színpadtervező, festő és grafikusművész, nyolc gyermek közül a legidősebbként nőtt fel egy olyan családban, ahol a művészet szeretete már korán virágzott. Édesapja, Joseph Roller festő és rajzoló, a brünni Német Állami Reáliskola igazgatója volt. Apja 1893-ban bekövetkezett halála után Alfréd vette át a családfői szerepet.
Alfred Roller hatása a bécsi művészeti életre mérhetetlen volt. A neves bécsi Képzőművészeti Akadémián tanult, ahol 1884 és 1893 között csiszolta mesterségét. Tehetsége nem maradt észrevétlen, és 1897-ben társalapítója, 1902-ben pedig elnöke volt a Bécsi Szecessziónak, annak a művészeti mozgalomnak, amely maradandó hatással volt Bécs kulturális életére. Alfred Roller szívét azonban nemcsak a festészet ragadta meg. A színház világa is vonzotta, és a színpadtervezés világában is megtalálta az utat. Szorosan együttműködött a híres karmesterrel, Gustav Mahlerrel, és innovatív elképzeléseit a bécsi udvari operába is bevitte. Roller és Mahler együttműködését a Gesamtkunstwerk gondolata - a tér, a színek, a fény, a zene, a szavak és a gesztusok tökéletes szimbiózisa - jellemezte.
1906-ban Roller feleségül vette Mileva Antonia Stoisavljevic művésznövendéket, egy osztrák tüzértiszt lányát. Házasságukból két fiú született, Dietrich, aki orvos lett, és Ulrich, aki szintén színpadtervező lett. Alfred Roller 1935. június 21-én halt meg Bécsben, és a bécsi központi temetőben temették el.
Alfred Roller műveiről készült művészi nyomataink több mint egyszerű reprodukciók - egy művészi zsenialitással és innovációval teli korszak tanúságtételei. Minden egyes műnyomat Roller páratlan tehetségének, valamint a minőség és a tökéletesség iránti elkötelezettségünk elismerése.
A festői Brünn városában, az Osztrák Birodalom szívében 1864. október 2-án született egy gyermek, aki a művészettörténet egyik legdicsőségesebb korszakának megformálásában játszott szerepet. Alfred Roller, színpadtervező, festő és grafikusművész, nyolc gyermek közül a legidősebbként nőtt fel egy olyan családban, ahol a művészet szeretete már korán virágzott. Édesapja, Joseph Roller festő és rajzoló, a brünni Német Állami Reáliskola igazgatója volt. Apja 1893-ban bekövetkezett halála után Alfréd vette át a családfői szerepet.
Alfred Roller hatása a bécsi művészeti életre mérhetetlen volt. A neves bécsi Képzőművészeti Akadémián tanult, ahol 1884 és 1893 között csiszolta mesterségét. Tehetsége nem maradt észrevétlen, és 1897-ben társalapítója, 1902-ben pedig elnöke volt a Bécsi Szecessziónak, annak a művészeti mozgalomnak, amely maradandó hatással volt Bécs kulturális életére. Alfred Roller szívét azonban nemcsak a festészet ragadta meg. A színház világa is vonzotta, és a színpadtervezés világában is megtalálta az utat. Szorosan együttműködött a híres karmesterrel, Gustav Mahlerrel, és innovatív elképzeléseit a bécsi udvari operába is bevitte. Roller és Mahler együttműködését a Gesamtkunstwerk gondolata - a tér, a színek, a fény, a zene, a szavak és a gesztusok tökéletes szimbiózisa - jellemezte.
1906-ban Roller feleségül vette Mileva Antonia Stoisavljevic művésznövendéket, egy osztrák tüzértiszt lányát. Házasságukból két fiú született, Dietrich, aki orvos lett, és Ulrich, aki szintén színpadtervező lett. Alfred Roller 1935. június 21-én halt meg Bécsben, és a bécsi központi temetőben temették el.
Alfred Roller műveiről készült művészi nyomataink több mint egyszerű reprodukciók - egy művészi zsenialitással és innovációval teli korszak tanúságtételei. Minden egyes műnyomat Roller páratlan tehetségének, valamint a minőség és a tökéletesség iránti elkötelezettségünk elismerése.
Oldal 1 / 1