Alfred Roll olyan időkbe született, amelyeknél eseménydúsabbak nem is lehettek volna. A technikai fejlődés gyorsan és nagy potenciállal fejlődött. Nagyvárosok alakultak ki, és az emberek nagyon közel kezdtek egymáshoz élni. Míg korábban a művészetet nagy irányzatok határozták meg, addig most a művészeti stílusok és művészeti irányzatok gyors egymásutánban váltották egymást. Az átmenetek már nem voltak gördülékenyek. Ezzel párhuzamosan a különböző művészeti mozgalmaknak is megvolt a maguk igazolása. A művészek először nyitottak szemet a társadalom felé, és nyíltan elkezdtek társadalomkritikát beépíteni műveikbe. Alfred Roll a naturalizmus fontos képviselője volt, egy olyan mozgalomé, amely a valóságot díszítés nélkül ábrázolta. A motívumok között továbbra is szerepelt a vidéki élet, a magánéleti családi jelenetek, de a nagyvárosi élet következményei is.
Amikor a párizsi világkiállításon a MŰVÉSZETI TÉR0 a naturalizmust olyan mértékben hirdette meg, amely megnyitotta a küszöböt az impresszionizmus előtt, Roll elmélyítette naturalista ábrázolási stílusát. Finomította színválasztását, és kiköltözött a szabadba festeni. Témáinak kidolgozásában a realista ábrázolás volt a középpontban. Elmúltak a hajszálpontos fényvisszaverődések napjai. A festményeket a napfény és a fényjáték világította meg napközben. Az ecsetkezelés könnyed és lendületes anélkül, hogy a naturalista ábrázolásmódot feláldozná. A naturalisták és a realisták közötti átmenet nem határolható el világosan. A természettudósok műveikben nagy természetszeretetet mutatnak, és itt megfelelő motívumokat találnak. A realisták inkább az iparosodás negatív hatásait veszik észre. Roll is megmutatta ezeket a megközelítéseket, és kommentálta a társadalmi kérdéseket. A festő a Szajna partján kőműveseket, kőműveseket és ácsokat ábrázol figurákban gazdag festményeken.
Alfred Roll 72 évet élt, és élete nagy részét a nyüzsgő Párizsban töltötte. Bármennyire is kritizálták a nagyvárosi életet, fontos volt, hogy a művészek kapcsolatba kerüljenek egymással. A város a művészet és a kultúra központja volt, és az áramlatok lüktetését biztosította. A művész magánélete magánügy maradt. Míg sok művésztársának a modellekhez való kötődést tulajdonítják, Alfred Roll úgy tűnik, hogy a festészetnek élt.
Alfred Roll olyan időkbe született, amelyeknél eseménydúsabbak nem is lehettek volna. A technikai fejlődés gyorsan és nagy potenciállal fejlődött. Nagyvárosok alakultak ki, és az emberek nagyon közel kezdtek egymáshoz élni. Míg korábban a művészetet nagy irányzatok határozták meg, addig most a művészeti stílusok és művészeti irányzatok gyors egymásutánban váltották egymást. Az átmenetek már nem voltak gördülékenyek. Ezzel párhuzamosan a különböző művészeti mozgalmaknak is megvolt a maguk igazolása. A művészek először nyitottak szemet a társadalom felé, és nyíltan elkezdtek társadalomkritikát beépíteni műveikbe. Alfred Roll a naturalizmus fontos képviselője volt, egy olyan mozgalomé, amely a valóságot díszítés nélkül ábrázolta. A motívumok között továbbra is szerepelt a vidéki élet, a magánéleti családi jelenetek, de a nagyvárosi élet következményei is.
Amikor a párizsi világkiállításon a MŰVÉSZETI TÉR0 a naturalizmust olyan mértékben hirdette meg, amely megnyitotta a küszöböt az impresszionizmus előtt, Roll elmélyítette naturalista ábrázolási stílusát. Finomította színválasztását, és kiköltözött a szabadba festeni. Témáinak kidolgozásában a realista ábrázolás volt a középpontban. Elmúltak a hajszálpontos fényvisszaverődések napjai. A festményeket a napfény és a fényjáték világította meg napközben. Az ecsetkezelés könnyed és lendületes anélkül, hogy a naturalista ábrázolásmódot feláldozná. A naturalisták és a realisták közötti átmenet nem határolható el világosan. A természettudósok műveikben nagy természetszeretetet mutatnak, és itt megfelelő motívumokat találnak. A realisták inkább az iparosodás negatív hatásait veszik észre. Roll is megmutatta ezeket a megközelítéseket, és kommentálta a társadalmi kérdéseket. A festő a Szajna partján kőműveseket, kőműveseket és ácsokat ábrázol figurákban gazdag festményeken.
Alfred Roll 72 évet élt, és élete nagy részét a nyüzsgő Párizsban töltötte. Bármennyire is kritizálták a nagyvárosi életet, fontos volt, hogy a művészek kapcsolatba kerüljenek egymással. A város a művészet és a kultúra központja volt, és az áramlatok lüktetését biztosította. A művész magánélete magánügy maradt. Míg sok művésztársának a modellekhez való kötődést tulajdonítják, Alfred Roll úgy tűnik, hogy a festészetnek élt.
Oldal 1 / 1