Alex Dunn művész élete éppoly összetett, mint amilyen szerteágazó a munkássága. Érdemes megvizsgálni pályafutását, és hozzájárul művészi munkásságának közvetlen megértéséhez. Dunn Glasgow-ban született, és először a Bualnaluib Általános Iskolába járt, egy gael nyelvű általános iskolába a skót felföldön. Ezután átkerült az Inverness északkeleti részén található Fortrose Akadémiára. Iskoláit az Aberdeeni Egyetemen végezte. Dunn kitüntetéssel fejezte be tanulmányait. Nem, ez nem egy művészeti diploma volt. Dunn gazdaságtörténetet tanult!
Későbbi hivatásának magyarázata gyermekkorában keresendő. A művész szülei mindketten kreatívan tevékenykedtek, és már kisfiúként széleskörű alkotói kézműves és elméleti művészeti ismeretekkel találkozott. Édesanyja agyaggal dolgozott és kerámiákat készített. Apja művészetet és művészettörténetet tanított. Ez az iskolai képzéssel párhuzamos "magán" tanulóév előkészítette az utat későbbi tevékenységi területeihez. Dunn még diákként kezdett festeni. A diploma megszerzése után különböző területeken dolgozott. Volt portás egy kórházban, halász a Loch Maree-n, időnként asszisztens volt egy kastély adminisztrációjában. Pályafutása során mindvégig feltűnő maradt a skót szülőföldjéhez való kötődése. Így volt ez későbbi tevékenysége és üzleti kapcsolatai során is. Csatlakozik a Cromartie Timber vezetőségéhez, egy olyan asztalosipari vállalkozáshoz, amely kizárólag skót faanyagot használ gerendák, lécek és panelek gyártásához. Dunn saját céget is alapít a skót felföldön: Ardival Harps. Itt 1992 óta gyártanak történelmi és hagyományos hárfákat. Mindezek a tevékenységek formálják a művészt és magyarázzák munkásságának sokszínűségét. Dunn szobrászati céllal dolgozik fával, absztrakt kompozíciókat mutat be, és geometrikus színfigurákkal kísérletezik. Vizuális nyelvezete a minimalista vonalvezetéstől az expresszív szimbolizmusig terjed. Általában egy témából sorozat alakul ki. Ez látható a Kör lapokon: "Piros kör", "Fekete kör" és "Piros kör kékben". E körök vonalai vándorolni látszanak, mintha élnének. Úgy tűnik, hogy az egyik kép generálja a következőt. Dunn játszik ezzel a témával, tovább értelmezi. A körök ezután szétválnak, és szegmentális formát alkotnak.
A hétköznapi tárgyakban rejlő szimbolikus erő olyan művekben mutatkozik meg, mint az "A Very Still Life", a "Caught" vagy a "Jug's Rupture". Itt geometrikus színfelületek és jelek variálódnak a kép hátterében. Az előtérben a konyhai eszközök és szerszámok fekete sziluettjei markánsan kirajzolódnak. Mindkettő az adott képi témát értelmezi. Minden lapnak van egy közös, világos színnyelve. Az elsődleges színek alkotják a fókuszpontot. Ezeket a színfelületeket kristályszerű hálózatok törik meg. Dunn színes papírral, szénnel és színes ceruzával dolgozik kartonra. Alex Dunnt főleg Skóciában állították és állítják ki, a Royal Scottish Academy, a Royal Glasgow Institute és a Visual Arts Scotland kiállításain. Szülőföldjéhez való hűségét a felvidéki művészeti közösséghez való hozzájárulásával is bizonyítja.
Alex Dunn művész élete éppoly összetett, mint amilyen szerteágazó a munkássága. Érdemes megvizsgálni pályafutását, és hozzájárul művészi munkásságának közvetlen megértéséhez. Dunn Glasgow-ban született, és először a Bualnaluib Általános Iskolába járt, egy gael nyelvű általános iskolába a skót felföldön. Ezután átkerült az Inverness északkeleti részén található Fortrose Akadémiára. Iskoláit az Aberdeeni Egyetemen végezte. Dunn kitüntetéssel fejezte be tanulmányait. Nem, ez nem egy művészeti diploma volt. Dunn gazdaságtörténetet tanult!
Későbbi hivatásának magyarázata gyermekkorában keresendő. A művész szülei mindketten kreatívan tevékenykedtek, és már kisfiúként széleskörű alkotói kézműves és elméleti művészeti ismeretekkel találkozott. Édesanyja agyaggal dolgozott és kerámiákat készített. Apja művészetet és művészettörténetet tanított. Ez az iskolai képzéssel párhuzamos "magán" tanulóév előkészítette az utat későbbi tevékenységi területeihez. Dunn még diákként kezdett festeni. A diploma megszerzése után különböző területeken dolgozott. Volt portás egy kórházban, halász a Loch Maree-n, időnként asszisztens volt egy kastély adminisztrációjában. Pályafutása során mindvégig feltűnő maradt a skót szülőföldjéhez való kötődése. Így volt ez későbbi tevékenysége és üzleti kapcsolatai során is. Csatlakozik a Cromartie Timber vezetőségéhez, egy olyan asztalosipari vállalkozáshoz, amely kizárólag skót faanyagot használ gerendák, lécek és panelek gyártásához. Dunn saját céget is alapít a skót felföldön: Ardival Harps. Itt 1992 óta gyártanak történelmi és hagyományos hárfákat. Mindezek a tevékenységek formálják a művészt és magyarázzák munkásságának sokszínűségét. Dunn szobrászati céllal dolgozik fával, absztrakt kompozíciókat mutat be, és geometrikus színfigurákkal kísérletezik. Vizuális nyelvezete a minimalista vonalvezetéstől az expresszív szimbolizmusig terjed. Általában egy témából sorozat alakul ki. Ez látható a Kör lapokon: "Piros kör", "Fekete kör" és "Piros kör kékben". E körök vonalai vándorolni látszanak, mintha élnének. Úgy tűnik, hogy az egyik kép generálja a következőt. Dunn játszik ezzel a témával, tovább értelmezi. A körök ezután szétválnak, és szegmentális formát alkotnak.
A hétköznapi tárgyakban rejlő szimbolikus erő olyan művekben mutatkozik meg, mint az "A Very Still Life", a "Caught" vagy a "Jug's Rupture". Itt geometrikus színfelületek és jelek variálódnak a kép hátterében. Az előtérben a konyhai eszközök és szerszámok fekete sziluettjei markánsan kirajzolódnak. Mindkettő az adott képi témát értelmezi. Minden lapnak van egy közös, világos színnyelve. Az elsődleges színek alkotják a fókuszpontot. Ezeket a színfelületeket kristályszerű hálózatok törik meg. Dunn színes papírral, szénnel és színes ceruzával dolgozik kartonra. Alex Dunnt főleg Skóciában állították és állítják ki, a Royal Scottish Academy, a Royal Glasgow Institute és a Visual Arts Scotland kiállításain. Szülőföldjéhez való hűségét a felvidéki művészeti közösséghez való hozzájárulásával is bizonyítja.
Oldal 1 / 1