A londoni Greenwich sikátoraiban 1787. szeptember 8-án egy figyelemre méltó lélek született, akinek élete csodálatosan összefonódott a művészettel. Abraham Cooper, a művészetkedvelők körében ma már elismert név, nem a szokásos csatornákon keresztül találta meg hivatását. Egy dohánykereskedő fiaként született, és a lovak büszke patái és nyüszítései gyújtották meg művészi szikráját. Az Astley's Amphitheaterben, majd később Henry Meux, az első Meux báróinas lovászinasaként végzett munkája fordulópontnak bizonyult. Csak egy vászon az istálló falán és egy megszerzett festészeti kézikönyv birtokában vállalkozott arra, hogy megfestse kedvenc lovának portréját. A mű annyira lenyűgözte mesterét, hogy az megvette, és ezzel megnyitotta az utat a számára, hogy elismert állatfestő legyen Benjamin Marshall, és ezzel kezdetét vette Cooper rendkívüli utazása a művészet világában.
Bár sokan azt gondolhatják, hogy egy ilyen művész műnyomatának reprodukálása bonyolult vállalkozás, a mi feladatunk az, hogy Cooper intenzív ábrázolását a lovakról és a csatákról, amelyekben szerepet játszottak, lélegzetelállító tisztasággal és hűséggel reprodukáljuk. 1814-ben lenyűgözte a világot a "Tam O'Shanter" című művével, és alig két évvel később diadalmaskodott a "Ligny-i csata" ábrázolásával. Cooper felemelkedése a művészvilágban meteorszerű volt, és 1817-ben tagságot kapott a Royal Academyben, az egyik legrangosabb művészeti intézményben. Különös előszeretettel ábrázolt lovas és kerekfejű festményeket. Bár nem rendelkezett formális képzettséggel, csalhatatlan szemmel rendelkezett a részletekhez, különösen a lovak anatómiájához, és művei ma már keresett gyűjtői darabok.
Abraham Cooper 1868. december 24-én hagyta el ezt a világot, de öröksége örökre megmarad. Lehet, hogy végső nyughelye a Highgate temetőben van, de kiváló minőségű műnyomatainkon keresztül zsenialitása tovább él.
A londoni Greenwich sikátoraiban 1787. szeptember 8-án egy figyelemre méltó lélek született, akinek élete csodálatosan összefonódott a művészettel. Abraham Cooper, a művészetkedvelők körében ma már elismert név, nem a szokásos csatornákon keresztül találta meg hivatását. Egy dohánykereskedő fiaként született, és a lovak büszke patái és nyüszítései gyújtották meg művészi szikráját. Az Astley's Amphitheaterben, majd később Henry Meux, az első Meux báróinas lovászinasaként végzett munkája fordulópontnak bizonyult. Csak egy vászon az istálló falán és egy megszerzett festészeti kézikönyv birtokában vállalkozott arra, hogy megfestse kedvenc lovának portréját. A mű annyira lenyűgözte mesterét, hogy az megvette, és ezzel megnyitotta az utat a számára, hogy elismert állatfestő legyen Benjamin Marshall, és ezzel kezdetét vette Cooper rendkívüli utazása a művészet világában.
Bár sokan azt gondolhatják, hogy egy ilyen művész műnyomatának reprodukálása bonyolult vállalkozás, a mi feladatunk az, hogy Cooper intenzív ábrázolását a lovakról és a csatákról, amelyekben szerepet játszottak, lélegzetelállító tisztasággal és hűséggel reprodukáljuk. 1814-ben lenyűgözte a világot a "Tam O'Shanter" című művével, és alig két évvel később diadalmaskodott a "Ligny-i csata" ábrázolásával. Cooper felemelkedése a művészvilágban meteorszerű volt, és 1817-ben tagságot kapott a Royal Academyben, az egyik legrangosabb művészeti intézményben. Különös előszeretettel ábrázolt lovas és kerekfejű festményeket. Bár nem rendelkezett formális képzettséggel, csalhatatlan szemmel rendelkezett a részletekhez, különösen a lovak anatómiájához, és művei ma már keresett gyűjtői darabok.
Abraham Cooper 1868. december 24-én hagyta el ezt a világot, de öröksége örökre megmarad. Lehet, hogy végső nyughelye a Highgate temetőben van, de kiváló minőségű műnyomatainkon keresztül zsenialitása tovább él.
Oldal 1 / 1