Utagawa Kuniyoshis Igusa Magosaburo néven született, egy selyemfestő fia volt. A finom cérna és a csillogó színek már kora gyermekkorától kezdve körülvették Utagawát, és első művészi próbálkozásai festett kimonók voltak. A fiatal művész Edóban, a mai Tokióban született és nevelkedett, és az Ukiyo-e mozgalom művészeti színtereihez is hozzáférhetett. Utagawa már tanulóévei alatt nagy elismerést kiváltó fametszeteket készített. Korai munkái között színészportrék, könyvillusztrációk és szülővárosa nevezetességeit ábrázoló sorozat is szerepel.
Kuniyoshi, ahogy a képzés befejezése után nevezték, csak kevés tájképet készített. A japán művészektől szokatlan módon Utagawa a harcoló szamurájokat és a mitológiából származó alakokat állította témáinak középpontjába. Még egyik leghíresebb festményén, a "Száznyolc hős a kínai történelemből" címűn is megtalálhatók a csata és a fantázia elemei.
A 19. századi művészgenerációt az Európával folytatott kulturális csere formálta. Ha az európai szem hozzászokott a japán fametszet formáihoz, az ázsiai művészek egyre inkább átvették a perspektíva törvényeit. A "Kakinomoto Hitomaro" egyértelműen egy intenzív színű előteret és egy elhalványuló, világos tájat mutat a háttérben. A fény és az árnyék játéka bekerült a grafikába. Kuniyoshi Kobayashi Kiyochika festőművésszel együtt alkotta meg a k?sen-ga vagy "napsugarak képei" kifejezést.
Utagawa Kuniyoshis Igusa Magosaburo néven született, egy selyemfestő fia volt. A finom cérna és a csillogó színek már kora gyermekkorától kezdve körülvették Utagawát, és első művészi próbálkozásai festett kimonók voltak. A fiatal művész Edóban, a mai Tokióban született és nevelkedett, és az Ukiyo-e mozgalom művészeti színtereihez is hozzáférhetett. Utagawa már tanulóévei alatt nagy elismerést kiváltó fametszeteket készített. Korai munkái között színészportrék, könyvillusztrációk és szülővárosa nevezetességeit ábrázoló sorozat is szerepel.
Kuniyoshi, ahogy a képzés befejezése után nevezték, csak kevés tájképet készített. A japán művészektől szokatlan módon Utagawa a harcoló szamurájokat és a mitológiából származó alakokat állította témáinak középpontjába. Még egyik leghíresebb festményén, a "Száznyolc hős a kínai történelemből" címűn is megtalálhatók a csata és a fantázia elemei.
A 19. századi művészgenerációt az Európával folytatott kulturális csere formálta. Ha az európai szem hozzászokott a japán fametszet formáihoz, az ázsiai művészek egyre inkább átvették a perspektíva törvényeit. A "Kakinomoto Hitomaro" egyértelműen egy intenzív színű előteret és egy elhalványuló, világos tájat mutat a háttérben. A fény és az árnyék játéka bekerült a grafikába. Kuniyoshi Kobayashi Kiyochika festőművésszel együtt alkotta meg a k?sen-ga vagy "napsugarak képei" kifejezést.
Oldal 1 / 9