Az 1882-ben Reggio Calabriában született Umberto Boccionit a futurizmus egyik legfontosabb képviselőjeként tartják számon. Nemcsak festőként, hanem szobrászként is nevet szerzett magának. Ez nem meglepő, hiszen a futurizmus a tárgy és a tér kapcsolatával foglalkozott. A "Development of a Bottle in Space" következetesen megvalósítja ezt az elképzelést: a palack itt kubista és háromdimenziós módon jelenik meg. A művész nem csak a palack külső formájára koncentrál, hanem megmutatja a belsejét és egy tálat, amelybe a folyadék bele tud folyni.
Boccioni először Rómában tanult, majd Milánóban tökéletesítette tanulmányait, ahol találkozott a vezető futuristákkal. 1911-től Párizsban élt, amely akkoriban a képzőművészek, írók és értelmiségiek olvasztótégelye volt. Így nemcsak egy Picasso kubista irányzatai foglalkoztatták, hanem elméleti írások is. A dinamika, az energia és a mozgás elsőbbsége, valamint a rögzített formák és vonalak elutasítása Moszkvában "Technikai kiáltvány" néven jelent meg, amelynek egyik szerzője Boccioni volt. A "The Forces of a Road" és a "Dynamics of a Cyclist" című festmények a felismerhető forma elutasítását mutatják. Ehelyett a színtónusok és az egyes árnyalatok kerek és szögletes formákkal való felcsendülése révén mozgás, sőt, tapintható energia jön létre.
Boccioni bronzszobra, "A folytonosság egyedi formái a térben" erős és félreérthetetlen: itt a forma dinamikusan meghódítja a teret. Boccioni, aki a futuristáknál, Balla és Severininél tanult, mégis finom, szinte impresszionista portrékat készített, mint például "Az ügyvéd portréja" vagy "Ferruccio Busoni portréja".
Az 1882-ben Reggio Calabriában született Umberto Boccionit a futurizmus egyik legfontosabb képviselőjeként tartják számon. Nemcsak festőként, hanem szobrászként is nevet szerzett magának. Ez nem meglepő, hiszen a futurizmus a tárgy és a tér kapcsolatával foglalkozott. A "Development of a Bottle in Space" következetesen megvalósítja ezt az elképzelést: a palack itt kubista és háromdimenziós módon jelenik meg. A művész nem csak a palack külső formájára koncentrál, hanem megmutatja a belsejét és egy tálat, amelybe a folyadék bele tud folyni.
Boccioni először Rómában tanult, majd Milánóban tökéletesítette tanulmányait, ahol találkozott a vezető futuristákkal. 1911-től Párizsban élt, amely akkoriban a képzőművészek, írók és értelmiségiek olvasztótégelye volt. Így nemcsak egy Picasso kubista irányzatai foglalkoztatták, hanem elméleti írások is. A dinamika, az energia és a mozgás elsőbbsége, valamint a rögzített formák és vonalak elutasítása Moszkvában "Technikai kiáltvány" néven jelent meg, amelynek egyik szerzője Boccioni volt. A "The Forces of a Road" és a "Dynamics of a Cyclist" című festmények a felismerhető forma elutasítását mutatják. Ehelyett a színtónusok és az egyes árnyalatok kerek és szögletes formákkal való felcsendülése révén mozgás, sőt, tapintható energia jön létre.
Boccioni bronzszobra, "A folytonosság egyedi formái a térben" erős és félreérthetetlen: itt a forma dinamikusan meghódítja a teret. Boccioni, aki a futuristáknál, Balla és Severininél tanult, mégis finom, szinte impresszionista portrékat készített, mint például "Az ügyvéd portréja" vagy "Ferruccio Busoni portréja".
Oldal 1 / 2