Viktória királynő koronázási évében Thomas Sully amerikai portréfestő kapta a megbízást, hogy megfestse a fiatal nőt. A világ akkori legnagyobb birodalmának uralkodója és a szuverén művész ismerős terepen mozogtak, a megbízás mégis mindkettőjük számára valami egészen különleges dologgá vált. Viktória királynő uralkodása első szakaszában szinte naponta ült a királyi portréfestő műteremben, és alig várta, hogy megfesthessék a portréját. 1838 márciusában Viktória először Thomas Sullyval találkozott. "Abban a helyzetben vagyok, amire szüksége van, Sully úr?" - kérdezte a királynő? Ami ezután történt, az vitathatatlanul egyedülálló volt a fenséges portrék történetében: a festőnek megengedték, hogy a királynő testét az általa kívánt pózba terelje. A portréműsoron elragadtatva jegyezte fel az esti találkozást Thomas Sullyval a naplójába. Az eredmény egy gyönyörű ábrázolás. Viktória mozgásban van, a trón felé sétál, és úgy fordítja a fejét, mintha egy hívásra válaszolna. Ez a pillanat személyesnek és élőnek tűnik.
Thomas Sully életútja elrejti azokat az okokat, amelyek ehhez a bensőséges együttműködéshez vezethettek. Sully Angliában született. Szülei fiaikkal együtt kivándoroltak Amerikába, és Dél-Karolinában telepedtek le. Thomas úgy döntött, hogy művészeti tanulmányokat folytat, és visszatért hazájába tanulni. Benjamin Westtől vett leckéket, akinek festészeti stílusa annyira lenyűgözte, hogy átvette azt. Sully a portrék festésére koncentrált. Amerikába visszatérve a művész Philadelphiában telepedett le, és hamarosan az ország egyik legjobb portréfestőjeként szerzett hírnevet. Thomas Sully élénk és kifejező, teljes testet ábrázoló portrékat készített, amelyek pozitív hatással voltak a karrierjére. Egy olyan időszakban, amikor az amerikai pénzügyi piacok gyengültek, Sully tervezte a visszatérését Angliába. A festő a lánya kíséretében éppen tanulmányútra készült, amikor megérkezett a királynő portréjának megrendelése. Thomas Sully ismerte az udvari protokollt, és a festő még mindig szoros szálakkal kötődött szülőhazájához, de hiányzott belőle a féltő tisztelet. Az angol gyökerekkel rendelkező amerikai festőművész személyközi szinten találkozott a monarchiával.
Sully értette, hogyan kell játszani ügyfelei esztétikai felfogásával. Bár korának prominens politikusait és katonai hőseit is megfesthette, a társadalom nőinek ábrázolása volt az, ami híressé tette. Festői, áramló és rendkívül romantikus a finom hölgyek képe. Sully teljesítette az idealizált szépség és egy árnyalattal több elegancia iránti vágyat, mint ami valójában jelen volt. Tökéletes ecsetkezelése a hibátlanság benyomását kelti, és olyan műveket varázsol, amelyek a valóságon túl a nőiesség feminin képét mutatják.
Viktória királynő koronázási évében Thomas Sully amerikai portréfestő kapta a megbízást, hogy megfestse a fiatal nőt. A világ akkori legnagyobb birodalmának uralkodója és a szuverén művész ismerős terepen mozogtak, a megbízás mégis mindkettőjük számára valami egészen különleges dologgá vált. Viktória királynő uralkodása első szakaszában szinte naponta ült a királyi portréfestő műteremben, és alig várta, hogy megfesthessék a portréját. 1838 márciusában Viktória először Thomas Sullyval találkozott. "Abban a helyzetben vagyok, amire szüksége van, Sully úr?" - kérdezte a királynő? Ami ezután történt, az vitathatatlanul egyedülálló volt a fenséges portrék történetében: a festőnek megengedték, hogy a királynő testét az általa kívánt pózba terelje. A portréműsoron elragadtatva jegyezte fel az esti találkozást Thomas Sullyval a naplójába. Az eredmény egy gyönyörű ábrázolás. Viktória mozgásban van, a trón felé sétál, és úgy fordítja a fejét, mintha egy hívásra válaszolna. Ez a pillanat személyesnek és élőnek tűnik.
Thomas Sully életútja elrejti azokat az okokat, amelyek ehhez a bensőséges együttműködéshez vezethettek. Sully Angliában született. Szülei fiaikkal együtt kivándoroltak Amerikába, és Dél-Karolinában telepedtek le. Thomas úgy döntött, hogy művészeti tanulmányokat folytat, és visszatért hazájába tanulni. Benjamin Westtől vett leckéket, akinek festészeti stílusa annyira lenyűgözte, hogy átvette azt. Sully a portrék festésére koncentrált. Amerikába visszatérve a művész Philadelphiában telepedett le, és hamarosan az ország egyik legjobb portréfestőjeként szerzett hírnevet. Thomas Sully élénk és kifejező, teljes testet ábrázoló portrékat készített, amelyek pozitív hatással voltak a karrierjére. Egy olyan időszakban, amikor az amerikai pénzügyi piacok gyengültek, Sully tervezte a visszatérését Angliába. A festő a lánya kíséretében éppen tanulmányútra készült, amikor megérkezett a királynő portréjának megrendelése. Thomas Sully ismerte az udvari protokollt, és a festő még mindig szoros szálakkal kötődött szülőhazájához, de hiányzott belőle a féltő tisztelet. Az angol gyökerekkel rendelkező amerikai festőművész személyközi szinten találkozott a monarchiával.
Sully értette, hogyan kell játszani ügyfelei esztétikai felfogásával. Bár korának prominens politikusait és katonai hőseit is megfesthette, a társadalom nőinek ábrázolása volt az, ami híressé tette. Festői, áramló és rendkívül romantikus a finom hölgyek képe. Sully teljesítette az idealizált szépség és egy árnyalattal több elegancia iránti vágyat, mint ami valójában jelen volt. Tökéletes ecsetkezelése a hibátlanság benyomását kelti, és olyan műveket varázsol, amelyek a valóságon túl a nőiesség feminin képét mutatják.
Oldal 1 / 3