A művészet aranykorában, amikor a vásznak pompás kereteikben ragyogtak, az 1707. szeptember 30-án Veronában született és 1762. augusztus 31-én Szentpéterváron elhunyt Pietro Antonio Rotari gróf festőművész mester volt. Átlépte az országhatárokat, hogy Olaszországban, Bécsben, Drezdában és végül Szentpéterváron udvari festőként mutassa meg tudását. Eközben olyan portrék világát hagyta a nézőkre, amelyek mind részletességükben, mind változatosságukban lenyűgözőek. Az orvos Sebastiano Rotari és felesége, Anna gyermekeként született Pietro Rotari kezdetben csupán időtöltésként fedezte fel a festészetet. De tanára, Antonio Balestra felügyelete alatt, aki hamar felismerte az ifjú Pietro rendkívüli tehetségét, érdeklődése karrierré változott. Formálódó éveit Olaszország különböző művészeti központjaiban töltötte, olyan mestereknél tanult, mint a MŰVÉSZTÁRS1 Rómában és a MŰVÉSZTÁRS2 Nápolyban, és inspirációt merített a MŰVÉSZTÁRS3 és a MŰVÉSZTÁRS4 velencei remekműveiből. Visszatérve szülővárosába, Veronába, saját műtermet és iskolát alapított, és gyorsan nevet szerzett magának mint vallásos festő.
Rotari karrierje azonban még nem érte el a csúcspontját. A művészetért tett szolgálataiért 1749-ben grófi címet kapott. Ezután Bécsön keresztül Drezdába költözött, ahol III. Ágoston szász választófejedelem és lengyel király udvarának keresett művésze lett. A francia udvarnál való elhelyezkedésre tett kísérlete kudarcba fulladt, és Rotari végül Szentpétervárra költözött. Ott udvari festő lett, és nagy szakértelemmel ábrázolta Erzsébet cárnőt, III. Pétert és II. Katalint. Művei, különösen az emberi szenvedélyeket ábrázoló portrésorozatai a királyi termeket díszítették, és a társadalom és az udvar tükröt tartalmazták. Messzemenő megbízásai ellenére még mindig talált időt arra, hogy átadja tudását a következő generációknak, és olyan művészeket tanított, mint a MŰVÉSZET5 és a MŰVÉSZET6.
A Master Printsnél büszkén folytatjuk e nagyszerű művész örökségét. Azzal, hogy műveit aprólékosan reprodukáljuk képzőművészeti nyomatok formájában, új közönséghez juttatjuk el Pietro Antonio Rotari gróf zsenialitását. Minden egyes nyomatunk a legnagyobb precizitással és gondossággal készül, hogy megőrizzük az eredeti művek minőségét és integritását. Azzal, hogy hozzájárulunk a kulturális örökség megőrzéséhez, lehetővé tesszük, hogy ennek a művésznek a kisugárzása az évszázadok során is töretlen maradjon. Fedezze fel Pietro Antonio Rotari gróf egyedülálló művészetét, és hagyja magát elvarázsolni műveinek szépségétől és pontosságától.
A művészet aranykorában, amikor a vásznak pompás kereteikben ragyogtak, az 1707. szeptember 30-án Veronában született és 1762. augusztus 31-én Szentpéterváron elhunyt Pietro Antonio Rotari gróf festőművész mester volt. Átlépte az országhatárokat, hogy Olaszországban, Bécsben, Drezdában és végül Szentpéterváron udvari festőként mutassa meg tudását. Eközben olyan portrék világát hagyta a nézőkre, amelyek mind részletességükben, mind változatosságukban lenyűgözőek. Az orvos Sebastiano Rotari és felesége, Anna gyermekeként született Pietro Rotari kezdetben csupán időtöltésként fedezte fel a festészetet. De tanára, Antonio Balestra felügyelete alatt, aki hamar felismerte az ifjú Pietro rendkívüli tehetségét, érdeklődése karrierré változott. Formálódó éveit Olaszország különböző művészeti központjaiban töltötte, olyan mestereknél tanult, mint a MŰVÉSZTÁRS1 Rómában és a MŰVÉSZTÁRS2 Nápolyban, és inspirációt merített a MŰVÉSZTÁRS3 és a MŰVÉSZTÁRS4 velencei remekműveiből. Visszatérve szülővárosába, Veronába, saját műtermet és iskolát alapított, és gyorsan nevet szerzett magának mint vallásos festő.
Rotari karrierje azonban még nem érte el a csúcspontját. A művészetért tett szolgálataiért 1749-ben grófi címet kapott. Ezután Bécsön keresztül Drezdába költözött, ahol III. Ágoston szász választófejedelem és lengyel király udvarának keresett művésze lett. A francia udvarnál való elhelyezkedésre tett kísérlete kudarcba fulladt, és Rotari végül Szentpétervárra költözött. Ott udvari festő lett, és nagy szakértelemmel ábrázolta Erzsébet cárnőt, III. Pétert és II. Katalint. Művei, különösen az emberi szenvedélyeket ábrázoló portrésorozatai a királyi termeket díszítették, és a társadalom és az udvar tükröt tartalmazták. Messzemenő megbízásai ellenére még mindig talált időt arra, hogy átadja tudását a következő generációknak, és olyan művészeket tanított, mint a MŰVÉSZET5 és a MŰVÉSZET6.
A Master Printsnél büszkén folytatjuk e nagyszerű művész örökségét. Azzal, hogy műveit aprólékosan reprodukáljuk képzőművészeti nyomatok formájában, új közönséghez juttatjuk el Pietro Antonio Rotari gróf zsenialitását. Minden egyes nyomatunk a legnagyobb precizitással és gondossággal készül, hogy megőrizzük az eredeti művek minőségét és integritását. Azzal, hogy hozzájárulunk a kulturális örökség megőrzéséhez, lehetővé tesszük, hogy ennek a művésznek a kisugárzása az évszázadok során is töretlen maradjon. Fedezze fel Pietro Antonio Rotari gróf egyedülálló művészetét, és hagyja magát elvarázsolni műveinek szépségétől és pontosságától.
Oldal 1 / 1