Marcus Stone apja, Frank Stone maga is ismert festő volt, és művészeti képzésben részesítette fiát. Marcus Stone (1840-1921) már 17 évesen először állított ki a Királyi Művészeti Akadémián. Nagyon érzelmes portréiról és az irodalmi jelenetek realista ábrázolásáról vált ismertté. Ő illusztrálta a híres brit író, Charles Dickens könyveit, aki olyan világirodalmi műveket írt, mint a "Nagy várakozások", a "David Copperfield" és a "Twist Olivér". Bár Charles Dickens középosztálybeli körülmények között élt, művészi munkásságának középpontjába korának társadalmi és szociális problémáit állította. A gazdag Marcus Stone viszont hiúságáról és az elegáns öltözködési stílus iránti gyengéjéről híres.
Stone munkája Dickens Kölcsönös barátunk és a Nagy várakozások című regényeinél tette illusztrációit széles közönség számára hozzáférhetővé. Dickens számos regénye először folytatásként jelent meg újságokban, ahogy az akkoriban szokásos volt. Stone illusztrációkat készített Anthony Trollope "He Knew He Was Right" című regényéhez is. Az irodalmi epizódok mellett a művész szívesen ábrázolt történelmi jeleneteket is. Példaértékű Bonaparte Napóleon ábrázolása a "Úton Waterloo és Párizs között" című művében. A szentimentális jelenetek részletes ábrázolása, valamint színezésének nagyfokú tisztasága jól látható az olyan műveken, mint az "Első szerelmes levele" vagy a "Várakozás". Ezzel inkább a 18. századi angol festészet hagyományában marad. A romantikus jelenetek kiválasztása miatt művei alkalmasak Jane Austen regényeinek illusztrálására is, amelyek jóval Marcus Stone születése előtt, a 19. század elején íródtak. Austen olykor ironikus megfigyelése a társadalmi szokásokról és a nőtlen, fiatal középosztálybeli nők helyzetéről még ma is a kor erkölcsmesei közé sorolja regényeit.
Marcus Stone művei a viktoriánus korszak kortárs tanúi Nagy-Britanniában. Irodalmi illusztrációi és festményeinek reprodukciói már életében nagy keresletnek örvendtek, így Stone gazdag emberré vált. Festményei ma olyan jelentős múzeumokban láthatók, mint a yorkshire-i Manchester Art Gallery, a londoni Tate Gallery és a New York-i Metropolitan Museum of Art.
Marcus Stone apja, Frank Stone maga is ismert festő volt, és művészeti képzésben részesítette fiát. Marcus Stone (1840-1921) már 17 évesen először állított ki a Királyi Művészeti Akadémián. Nagyon érzelmes portréiról és az irodalmi jelenetek realista ábrázolásáról vált ismertté. Ő illusztrálta a híres brit író, Charles Dickens könyveit, aki olyan világirodalmi műveket írt, mint a "Nagy várakozások", a "David Copperfield" és a "Twist Olivér". Bár Charles Dickens középosztálybeli körülmények között élt, művészi munkásságának középpontjába korának társadalmi és szociális problémáit állította. A gazdag Marcus Stone viszont hiúságáról és az elegáns öltözködési stílus iránti gyengéjéről híres.
Stone munkája Dickens Kölcsönös barátunk és a Nagy várakozások című regényeinél tette illusztrációit széles közönség számára hozzáférhetővé. Dickens számos regénye először folytatásként jelent meg újságokban, ahogy az akkoriban szokásos volt. Stone illusztrációkat készített Anthony Trollope "He Knew He Was Right" című regényéhez is. Az irodalmi epizódok mellett a művész szívesen ábrázolt történelmi jeleneteket is. Példaértékű Bonaparte Napóleon ábrázolása a "Úton Waterloo és Párizs között" című művében. A szentimentális jelenetek részletes ábrázolása, valamint színezésének nagyfokú tisztasága jól látható az olyan műveken, mint az "Első szerelmes levele" vagy a "Várakozás". Ezzel inkább a 18. századi angol festészet hagyományában marad. A romantikus jelenetek kiválasztása miatt művei alkalmasak Jane Austen regényeinek illusztrálására is, amelyek jóval Marcus Stone születése előtt, a 19. század elején íródtak. Austen olykor ironikus megfigyelése a társadalmi szokásokról és a nőtlen, fiatal középosztálybeli nők helyzetéről még ma is a kor erkölcsmesei közé sorolja regényeit.
Marcus Stone művei a viktoriánus korszak kortárs tanúi Nagy-Britanniában. Irodalmi illusztrációi és festményeinek reprodukciói már életében nagy keresletnek örvendtek, így Stone gazdag emberré vált. Festményei ma olyan jelentős múzeumokban láthatók, mint a yorkshire-i Manchester Art Gallery, a londoni Tate Gallery és a New York-i Metropolitan Museum of Art.
Oldal 1 / 1