Oldal 1 / 1
Karl Kaufmann osztrák táj- és építészeti festőművész művészi inspirációját hazáján kívül kereste, ezért vonzódott a távoli helyekhez. A sziléziai Neuplachowitzban született művész az európai kontinenst átszelő utazásai során találta meg motívumait. Számos országba tett tanulmányútjaival Kaufmann azonban nem volt elszigetelt eset - kortársai közül sokan kerestek festészeti motívumokat megszokott környezetüktől távol, és ezért művészi felfedezőutakra indultak.
Karl Kaufmann kedvenc művészi médiuma az olajfesték volt, amellyel lenyűgöző tájképeket és építészeti látképeket készített vászonra vagy fapanelekre. Eközben Kaufmann naturalista festményei napfényes fjordvidékeken tett kirándulásokról, álomszerű tengerparti sétákról, jeges hegyi tavaknál töltött nyári pihenésekről és korának kulturális és kereskedelmi metropoliszaiban tett látogatásokról mesélnek. Ezek Kaufmann olaszországi, németországi, hollandiai, norvégiai és oszmániai tartózkodásáról szólnak. A művész kedvenc motívumai közé tartoztak azonban valószínűleg a velencei városnézetek, amelyeket általában az esti nap meleg fényében festett, és számtalan változatban kivitelezett. Karl Kaufmann több történelmi látképe is található Isztambul városáról, amelyek a keleti kereskedelmi központ színes nyüzsgését ábrázolják, és különösen népszerűek a magángyűjtők körében.
Karl Kaufmann vándorló művészként töltött alkotói korszaka után 1900-tól végleg visszatért szülővárosába, Bécsbe, ahol egykor a világhírű Képzőművészeti Akadémián tanult. Sikeresen elvégezte ezt az akadémiát, amely számos híres kortárs festő közé sorolja, mint például a bécsi Rudolf von Alt. Karl Kaufmann képzésén és tanulmányútjain kívül keveset tudunk az osztrák tájképfestő életéről. A művész a legkülönbözőbb álnevekkel szignálta műveit, mint például "Charles Marchand", "H. Carnier" vagy "C. Charpentier". Ennek során több mint 40 művésznév használata vált ismertté, amelyek alapján Kaufmann festményei azonosíthatók. Az, hogy Kaufmann miért használta túlzottan az álneveket, és hogy ezek kapcsolatban állnak-e a festmények tartalmával, még nem teljesen tisztázott. A Karl Kaufmann festőnek tulajdonított művek többsége magántulajdonban van, és különböző neves műkereskedők, például a Sotheby's vagy a Christie's árverésein kínálják őket.
Karl Kaufmann osztrák táj- és építészeti festőművész művészi inspirációját hazáján kívül kereste, ezért vonzódott a távoli helyekhez. A sziléziai Neuplachowitzban született művész az európai kontinenst átszelő utazásai során találta meg motívumait. Számos országba tett tanulmányútjaival Kaufmann azonban nem volt elszigetelt eset - kortársai közül sokan kerestek festészeti motívumokat megszokott környezetüktől távol, és ezért művészi felfedezőutakra indultak.
Karl Kaufmann kedvenc művészi médiuma az olajfesték volt, amellyel lenyűgöző tájképeket és építészeti látképeket készített vászonra vagy fapanelekre. Eközben Kaufmann naturalista festményei napfényes fjordvidékeken tett kirándulásokról, álomszerű tengerparti sétákról, jeges hegyi tavaknál töltött nyári pihenésekről és korának kulturális és kereskedelmi metropoliszaiban tett látogatásokról mesélnek. Ezek Kaufmann olaszországi, németországi, hollandiai, norvégiai és oszmániai tartózkodásáról szólnak. A művész kedvenc motívumai közé tartoztak azonban valószínűleg a velencei városnézetek, amelyeket általában az esti nap meleg fényében festett, és számtalan változatban kivitelezett. Karl Kaufmann több történelmi látképe is található Isztambul városáról, amelyek a keleti kereskedelmi központ színes nyüzsgését ábrázolják, és különösen népszerűek a magángyűjtők körében.
Karl Kaufmann vándorló művészként töltött alkotói korszaka után 1900-tól végleg visszatért szülővárosába, Bécsbe, ahol egykor a világhírű Képzőművészeti Akadémián tanult. Sikeresen elvégezte ezt az akadémiát, amely számos híres kortárs festő közé sorolja, mint például a bécsi Rudolf von Alt. Karl Kaufmann képzésén és tanulmányútjain kívül keveset tudunk az osztrák tájképfestő életéről. A művész a legkülönbözőbb álnevekkel szignálta műveit, mint például "Charles Marchand", "H. Carnier" vagy "C. Charpentier". Ennek során több mint 40 művésznév használata vált ismertté, amelyek alapján Kaufmann festményei azonosíthatók. Az, hogy Kaufmann miért használta túlzottan az álneveket, és hogy ezek kapcsolatban állnak-e a festmények tartalmával, még nem teljesen tisztázott. A Karl Kaufmann festőnek tulajdonított művek többsége magántulajdonban van, és különböző neves műkereskedők, például a Sotheby's vagy a Christie's árverésein kínálják őket.