Félix Vallotton svájci művész tizenhét évesen kezdett el tanulni egy párizsi magán művészeti akadémián. Már 1885-ben három művével képviseltette magát az alapított Párizsi Szalonban. Kezdetben grafikákkal és fametszetekkel dolgozott. Művészi életét anyagi nehézségek jellemezték, mígnem feleségül vette a gazdag özvegy Gabrielle Rodrigues-Henriques-t, a párizsi műkereskedő Bernheim lányát. A következő években utazgatva Hollandiában, Olaszországban és Belgiumban tanulmányozta híres művészek munkáit.
Két évvel a zürichi Kunsthausban 1909-ben rendezett első önálló kiállítása előtt Vallotton megfestette a "Le chapeau violet" című portrét. Az erős lila árnyalatú, tollas kalap uralja a láthatóan kényelmetlenül érző nő felhajtott szőke haját. Tekintete ürességbe megy, befelé fordul, szinte elutasítóan hűvös. Mindkét kezével szorosan a bal mellére szorítja a könnyű inget. A festő itt egyértelműen bemutatja a női nemről alkotott benyomását, amelyet "nehéznek" tart. Így a modell is úgy tűnik, mintha kitérne a művész kívánságai elől, hangsúlyozottan megközelíthetetlennek tűnik.
Vallotton talán ezért is koncentrált az anyag megjelenítésére. A pompásan díszített kalap a maga merész színvilágában talán kárpótolja a nézőt az ábrázolt alulhűtött jelenlétéért. A kései festmények stílusváltásról árulkodnak, ami valószínűleg a betegség és élete végének közeli szakasza miatt következett be. Ezek a képek hasonlítanak de Chirico későbbi szürrealista műveire, és már a mágikus realizmust hirdetik.
Félix Vallotton svájci művész tizenhét évesen kezdett el tanulni egy párizsi magán művészeti akadémián. Már 1885-ben három művével képviseltette magát az alapított Párizsi Szalonban. Kezdetben grafikákkal és fametszetekkel dolgozott. Művészi életét anyagi nehézségek jellemezték, mígnem feleségül vette a gazdag özvegy Gabrielle Rodrigues-Henriques-t, a párizsi műkereskedő Bernheim lányát. A következő években utazgatva Hollandiában, Olaszországban és Belgiumban tanulmányozta híres művészek munkáit.
Két évvel a zürichi Kunsthausban 1909-ben rendezett első önálló kiállítása előtt Vallotton megfestette a "Le chapeau violet" című portrét. Az erős lila árnyalatú, tollas kalap uralja a láthatóan kényelmetlenül érző nő felhajtott szőke haját. Tekintete ürességbe megy, befelé fordul, szinte elutasítóan hűvös. Mindkét kezével szorosan a bal mellére szorítja a könnyű inget. A festő itt egyértelműen bemutatja a női nemről alkotott benyomását, amelyet "nehéznek" tart. Így a modell is úgy tűnik, mintha kitérne a művész kívánságai elől, hangsúlyozottan megközelíthetetlennek tűnik.
Vallotton talán ezért is koncentrált az anyag megjelenítésére. A pompásan díszített kalap a maga merész színvilágában talán kárpótolja a nézőt az ábrázolt alulhűtött jelenlétéért. A kései festmények stílusváltásról árulkodnak, ami valószínűleg a betegség és élete végének közeli szakasza miatt következett be. Ezek a képek hasonlítanak de Chirico későbbi szürrealista műveire, és már a mágikus realizmust hirdetik.
Oldal 1 / 7