Edgar Melville Ward a 19. század egyik leghíresebb társasági festője. Családja, bár vidéki Ohioban élt, művészileg nagyon tehetséges volt. Idősebb bátyja, John Quincy Adams Ward ismert szobrász lett. Ward a New York-i National Academy of Designban tanult. Franciaország mindig is lenyűgözte, ezért Párizsban, a rangos Ecole des Beaux Arts-on tanult. Nem kevesebb, mint 6 évet töltött ott, a nyarakat pedig Nagy-Britanniában töltötte. Ezek a tapasztalatok alakították ki jellegzetes stílusát. A francia kormány csodálta munkásságát, és megbízta, hogy a nemzet nevében fessen. Az Institut de France professzorává nevezték ki. Emellett a New York-i National Academy of Design professzora is lett, amelynek később igazgatója lett. Néhány műve a híres New York-i Metropolitan Múzeumban található.
A mesterembereket munkájuk közben úgy ábrázolja, mintha a néző egy ablakon vagy ajtón keresztül nézne be a műhelybe. Mindenki, aki megnézi ezeket a festményeket, visszarepül abba a korba, és azonnal nagyon jó benyomást szerez az adott mesterember mindennapi munkájáról. Ward azonban történelmi festőként is jó nevet szerzett magának. Néhány festménye Marie Antoinette életének utolsó időszakát mutatja be. Továbbá az angol királynőről és Alice Lisle-ről szóló művek is az ő munkásságához tartoznak. Festményei az arckifejezések, a szereplők arckifejezése és gesztusai révén válnak kifejezővé. A fény és árnyék, valamint a részletek sem maradnak figyelmen kívül.
Hírnevét franciaországi művei révén szerezte. Ezzel sikerült kormányzati szerződést kapnia. Így Amerikában is egyre nagyobb hírnévre tett szert. Képei elsősorban az akkori világ személyiségeit mutatják be. Ez is hozzájárult nagy sikeréhez. Amerikában azonban sokkal népszerűbbek a kézművesek ábrázolásai. Ward jóval idősebbnek élt, mint sok kortársa, és szép életet élt. Ehhez két professzori állása is hozzájárult. Rendezőként is jól keresett.
"A rézműves" a New York-i Metropolitan Múzeumban látható. A steppelő párt, Júlia Lawrence szerzetes cellájában, Mária Antoinette elválasztása fiától, Az angol királynő meglátogatja I. Napóleon sírját, A korona felajánlása Vilmosnak és Máriának, Alice Lisle letartóztatása, Highgate Fields a londoni nagy tűzvész idején - csak néhány kiemelkedő alkotása. Ward mestere volt az emberi érzelmek és a korabeli társadalom ábrázolásának. A New York-i Metropolitan Múzeumban található a legtöbb műve, és a mai napig nem veszítettek kifejező erejükből.
Edgar Melville Ward a 19. század egyik leghíresebb társasági festője. Családja, bár vidéki Ohioban élt, művészileg nagyon tehetséges volt. Idősebb bátyja, John Quincy Adams Ward ismert szobrász lett. Ward a New York-i National Academy of Designban tanult. Franciaország mindig is lenyűgözte, ezért Párizsban, a rangos Ecole des Beaux Arts-on tanult. Nem kevesebb, mint 6 évet töltött ott, a nyarakat pedig Nagy-Britanniában töltötte. Ezek a tapasztalatok alakították ki jellegzetes stílusát. A francia kormány csodálta munkásságát, és megbízta, hogy a nemzet nevében fessen. Az Institut de France professzorává nevezték ki. Emellett a New York-i National Academy of Design professzora is lett, amelynek később igazgatója lett. Néhány műve a híres New York-i Metropolitan Múzeumban található.
A mesterembereket munkájuk közben úgy ábrázolja, mintha a néző egy ablakon vagy ajtón keresztül nézne be a műhelybe. Mindenki, aki megnézi ezeket a festményeket, visszarepül abba a korba, és azonnal nagyon jó benyomást szerez az adott mesterember mindennapi munkájáról. Ward azonban történelmi festőként is jó nevet szerzett magának. Néhány festménye Marie Antoinette életének utolsó időszakát mutatja be. Továbbá az angol királynőről és Alice Lisle-ről szóló művek is az ő munkásságához tartoznak. Festményei az arckifejezések, a szereplők arckifejezése és gesztusai révén válnak kifejezővé. A fény és árnyék, valamint a részletek sem maradnak figyelmen kívül.
Hírnevét franciaországi művei révén szerezte. Ezzel sikerült kormányzati szerződést kapnia. Így Amerikában is egyre nagyobb hírnévre tett szert. Képei elsősorban az akkori világ személyiségeit mutatják be. Ez is hozzájárult nagy sikeréhez. Amerikában azonban sokkal népszerűbbek a kézművesek ábrázolásai. Ward jóval idősebbnek élt, mint sok kortársa, és szép életet élt. Ehhez két professzori állása is hozzájárult. Rendezőként is jól keresett.
"A rézműves" a New York-i Metropolitan Múzeumban látható. A steppelő párt, Júlia Lawrence szerzetes cellájában, Mária Antoinette elválasztása fiától, Az angol királynő meglátogatja I. Napóleon sírját, A korona felajánlása Vilmosnak és Máriának, Alice Lisle letartóztatása, Highgate Fields a londoni nagy tűzvész idején - csak néhány kiemelkedő alkotása. Ward mestere volt az emberi érzelmek és a korabeli társadalom ábrázolásának. A New York-i Metropolitan Múzeumban található a legtöbb műve, és a mai napig nem veszítettek kifejező erejükből.
Oldal 1 / 1