Andreas Achenbach a 19. század festői csodagyerekének tekinthető, aki már tizenkét évesen festészetet tanult a düsseldorfi művészeti akadémián, többek között Wilhelm von Schadownál. Tehetségét már korán, Hollandiában, a skandináv országokban, Olaszországban és Franciaországban tett hosszú utazások során fejlesztette ki. Az a több mint ezer festmény, amelyet élete során festett, túlnyomórészt az Tájképfestészet-hoz sorolható. Kedvenc témái a nagyméretű tengeri tájképek voltak. Az 1837-ben készült "Tengeri vihar a norvég partokon" című festményen a természeti erők dühödt erővel dübörögnek. A viharban méteres hullámok törnek meg a kép előterében lévő karsztos sziklákon, és azzal fenyegetnek, hogy a mélybe rántják a hajót. Achenbach ezt a nagyméretű tengeri tájképet erős kék színvilággal festette.
A frankfurti Städel Múzeumban található mű előtt áhítattal állva a néző szinte kiszolgáltatottnak látja magát a vad, fenyegető hullámok veszélyeinek, amelyek teljes erejükkel csapkodnak a sziklákhoz. Reszketve azon tűnődhet, vajon a hajó, amelynek orra hamarosan függőlegesen emelkedik ki a vízből, ellenáll-e ennek az erőszaknak, vagy elkerülhetetlen a süllyedése.
Andreas Achenbachot a részletek iránti éles szemével és a lenyűgöző tájak élethű ábrázolásával a német Realizmus megalapítójának tartják. A politika és a társadalom nagyjai által munkásságáért nagyra becsült festőművészt Düsseldorfban temették el, szinte fejedelmi körülmények között.
Andreas Achenbach a 19. század festői csodagyerekének tekinthető, aki már tizenkét évesen festészetet tanult a düsseldorfi művészeti akadémián, többek között Wilhelm von Schadownál. Tehetségét már korán, Hollandiában, a skandináv országokban, Olaszországban és Franciaországban tett hosszú utazások során fejlesztette ki. Az a több mint ezer festmény, amelyet élete során festett, túlnyomórészt az Tájképfestészet-hoz sorolható. Kedvenc témái a nagyméretű tengeri tájképek voltak. Az 1837-ben készült "Tengeri vihar a norvég partokon" című festményen a természeti erők dühödt erővel dübörögnek. A viharban méteres hullámok törnek meg a kép előterében lévő karsztos sziklákon, és azzal fenyegetnek, hogy a mélybe rántják a hajót. Achenbach ezt a nagyméretű tengeri tájképet erős kék színvilággal festette.
A frankfurti Städel Múzeumban található mű előtt áhítattal állva a néző szinte kiszolgáltatottnak látja magát a vad, fenyegető hullámok veszélyeinek, amelyek teljes erejükkel csapkodnak a sziklákhoz. Reszketve azon tűnődhet, vajon a hajó, amelynek orra hamarosan függőlegesen emelkedik ki a vízből, ellenáll-e ennek az erőszaknak, vagy elkerülhetetlen a süllyedése.
Andreas Achenbachot a részletek iránti éles szemével és a lenyűgöző tájak élethű ábrázolásával a német Realizmus megalapítójának tartják. A politika és a társadalom nagyjai által munkásságáért nagyra becsült festőművészt Düsseldorfban temették el, szinte fejedelmi körülmények között.
Oldal 1 / 1