Anders Leonard Zorn nem a siker szülötte. A svédországi Mora közelében 1860-ban született művész szegény családból származott: édesanyja, egy uppsalai idénymunkás, és német származású apja, egy sörfőző, korán elváltak. Zorn ezután a nagyszülei farmján nevelkedett. Zorn iskolai tanára fedezte fel a művészfiú nagy tehetségét, aki a vázlatok és fametszetek készítésében mutatott kivételes tehetséget. Anders Zorn 15 évesen kezdett művészeti tanulmányokat folytatni Stockholmban, ahol megtanult akvarellel festeni. A "Gyászban" című festményt a kor leghíresebb festményének tartják.
A fiatal festő egyre inkább portrékkal keresett pénzt. Az 1887-es "Emma Zorn olvasó" című olajfestményen a festő tehetsége mutatkozik meg, hogy az oldalról ábrázolt feleség érzelmi intenzitását, a realisztikus ábrázolást és a fény-árnyék hangsúlyokat tökéletes harmóniába hozza. Míg a nő és a háttér részletgazdag, az újság csak nagy fehér felületként jelenik meg: a festő itt gyors, vastag ecsetvonást alkalmazott. Nem számít, hogy Zorn hogyan helyezi el a személyt a szobában: Képeinek részletei világos-sötét kontrasztokkal és gazdag színpalettával, valamint az ábrázoltak differenciált karaktertanulmányaival győznek meg.
Zorn spanyolországi és angliai tanulmányútjai során tökéletesítette festői technikáját. Zorn egyre inkább nemzetközi hírnévre tett szert, 1888-ban a párizsi "Fischer in Sankt Ives" szalonban állított ki. Németországban először metszeteivel szerzett magának nevet. A "Hamburgi kikötő" című festménye azt mutatja, hogy mesterien ért a víz felszínén tükröződő fényvisszaverődések ábrázolásához, és a kép ügyes kompozíciójának köszönhetően drámai feszültséget teremt. Zorn 1920-ban magasan kitüntetett, gazdag művészként halt meg. Életműve olajfestményeket, akvarelleket, tusrajzokat és metszeteket tartalmaz.
Anders Leonard Zorn nem a siker szülötte. A svédországi Mora közelében 1860-ban született művész szegény családból származott: édesanyja, egy uppsalai idénymunkás, és német származású apja, egy sörfőző, korán elváltak. Zorn ezután a nagyszülei farmján nevelkedett. Zorn iskolai tanára fedezte fel a művészfiú nagy tehetségét, aki a vázlatok és fametszetek készítésében mutatott kivételes tehetséget. Anders Zorn 15 évesen kezdett művészeti tanulmányokat folytatni Stockholmban, ahol megtanult akvarellel festeni. A "Gyászban" című festményt a kor leghíresebb festményének tartják.
A fiatal festő egyre inkább portrékkal keresett pénzt. Az 1887-es "Emma Zorn olvasó" című olajfestményen a festő tehetsége mutatkozik meg, hogy az oldalról ábrázolt feleség érzelmi intenzitását, a realisztikus ábrázolást és a fény-árnyék hangsúlyokat tökéletes harmóniába hozza. Míg a nő és a háttér részletgazdag, az újság csak nagy fehér felületként jelenik meg: a festő itt gyors, vastag ecsetvonást alkalmazott. Nem számít, hogy Zorn hogyan helyezi el a személyt a szobában: Képeinek részletei világos-sötét kontrasztokkal és gazdag színpalettával, valamint az ábrázoltak differenciált karaktertanulmányaival győznek meg.
Zorn spanyolországi és angliai tanulmányútjai során tökéletesítette festői technikáját. Zorn egyre inkább nemzetközi hírnévre tett szert, 1888-ban a párizsi "Fischer in Sankt Ives" szalonban állított ki. Németországban először metszeteivel szerzett magának nevet. A "Hamburgi kikötő" című festménye azt mutatja, hogy mesterien ért a víz felszínén tükröződő fényvisszaverődések ábrázolásához, és a kép ügyes kompozíciójának köszönhetően drámai feszültséget teremt. Zorn 1920-ban magasan kitüntetett, gazdag művészként halt meg. Életműve olajfestményeket, akvarelleket, tusrajzokat és metszeteket tartalmaz.
Oldal 1 / 10