A holland kereskedők fénykorában a regionális művészet nagy fellendülésnek indult. A műgyűjtők modern sikkben díszítették szalonjaikat. A falakat a legfinomabb szövött kelmékkel borították, és az addig népszerű nagy formátumú olasz festményeknek helyet kellett adniuk. Nagy népszerűségnek örvendtek a visszafogott színekben készült, kis méretű festmények. Adriaen van Ostade-nak aligha sikerült máshoz hasonlóan kitűnnie a festőszekrények művészei közül. Vidéki élet motívumai, kocsmai jelenetek és könnyed tánc. Motívumaihoz lelkiismeretes szellemesség, mély szellemesség és néha egy csipetnyi naivitás társult. Életművében nagyszámú olajfestmény és metszet található, amelyek méretük ellenére a festő nagyfokú készségéről tanúskodnak.
Ostade-ra a későbbi években egyre nagyobb hatással volt Rembrandt festészete. Az első kísérletek a fény és a sötétség között, hogy képviselje Adrien van Ostade vette át a nagy modell. A festőnek sikerült megörökítenie az egyedi fényforrások által megvilágított jeleneteket, és lenyűgöző módon alkalmazta a chiaroscurot. A flamand festő, Adraien Brouer már a művészeti iskolában lenyűgözte a fiatal Ostade-ot. Brouer szeretett tükröt tartani a társadalomnak, és műveiben gyakran megfogalmazódott kritika. Ostade felvette ezt a fonalat, és megmutatja a társadalom állapotát. A tehetség és a kiállás képessége anyagiakban is elismerést hozott neki.
A műértők mintegy 800 művet tulajdonítanak Adrien van Ostade-nak. A gazdasági nehézségek miatt nagy műgyűjtemények megsemmisültek. Az egyes darabok ma holland múzeumokban vannak, és a nagy mesterek sorát díszítik. A művész maga is a hitben talált otthonra, és áttért a katolikus hitre. Közel ötvenévesen a művész második házasságában találta meg a boldogságot, és egy lány apja lett. Amikor a művész 1685-ben meghalt, több mint 200 saját műve volt a birtokában. Különleges volt azonban a holland gyűjteményében található számos más művész festménye, amelyek lenyűgöző művészi spektrumot hagytak az utókorra.
A holland kereskedők fénykorában a regionális művészet nagy fellendülésnek indult. A műgyűjtők modern sikkben díszítették szalonjaikat. A falakat a legfinomabb szövött kelmékkel borították, és az addig népszerű nagy formátumú olasz festményeknek helyet kellett adniuk. Nagy népszerűségnek örvendtek a visszafogott színekben készült, kis méretű festmények. Adriaen van Ostade-nak aligha sikerült máshoz hasonlóan kitűnnie a festőszekrények művészei közül. Vidéki élet motívumai, kocsmai jelenetek és könnyed tánc. Motívumaihoz lelkiismeretes szellemesség, mély szellemesség és néha egy csipetnyi naivitás társult. Életművében nagyszámú olajfestmény és metszet található, amelyek méretük ellenére a festő nagyfokú készségéről tanúskodnak.
Ostade-ra a későbbi években egyre nagyobb hatással volt Rembrandt festészete. Az első kísérletek a fény és a sötétség között, hogy képviselje Adrien van Ostade vette át a nagy modell. A festőnek sikerült megörökítenie az egyedi fényforrások által megvilágított jeleneteket, és lenyűgöző módon alkalmazta a chiaroscurot. A flamand festő, Adraien Brouer már a művészeti iskolában lenyűgözte a fiatal Ostade-ot. Brouer szeretett tükröt tartani a társadalomnak, és műveiben gyakran megfogalmazódott kritika. Ostade felvette ezt a fonalat, és megmutatja a társadalom állapotát. A tehetség és a kiállás képessége anyagiakban is elismerést hozott neki.
A műértők mintegy 800 művet tulajdonítanak Adrien van Ostade-nak. A gazdasági nehézségek miatt nagy műgyűjtemények megsemmisültek. Az egyes darabok ma holland múzeumokban vannak, és a nagy mesterek sorát díszítik. A művész maga is a hitben talált otthonra, és áttért a katolikus hitre. Közel ötvenévesen a művész második házasságában találta meg a boldogságot, és egy lány apja lett. Amikor a művész 1685-ben meghalt, több mint 200 saját műve volt a birtokában. Különleges volt azonban a holland gyűjteményében található számos más művész festménye, amelyek lenyűgöző művészi spektrumot hagytak az utókorra.
Oldal 1 / 3