A család(The family)Egon Schiele |
€ 0.00
Enthält ??% MwSt.
|
Keltezés nélküli · Malerei
· Kép azonosítója: 621321
A "Család" Schiele egyik kései műve, amelyet 1918-ban, halála évében, a márciusi szecesszióban állítottak ki, más címmel. Három embert ábrázol, akik egymás fölött és egymás előtt ülnek. Apa és anya meztelenek, az apa az anya fölé emelkedve ül. A nő viszont a csecsemőt a lábai között tartja, ami a gyermek születésére utal. Schiele, úgy tűnik, unokaöccsét, Tonit vette mintául a gyermekhez. A két felnőtthöz képest ez a gyermek friss arckifejezést mutat, a szeme nagy és tiszta, a szája telt és vörös.
Feltűnő, hogy mindhárom ember más-más irányba néz. Az apa és az anya maguk elé néznek, befelé fordulónak, szinte távolinak tűnnek. Vizuálisan ezek az emberek egységként vannak megtervezve, de belülről úgy tűnik, hogy mindegyikük a saját világában él. Ez a világ kimerítőnek és kihívásnak tűnik. Az apa és az anya meztelensége védtelenséget mutat, ahogyan ez a gyermek születésekor is kifejeződik. Az apa még mindig fiatal arca lesoványodottnak tűnik, sok ránccal. Mindazonáltal a karcsú teste is izmos. Az expresszionista festő nagy súlyt helyezett a vádlira, a térdre, a karokra és a szinte túlméretezett kezekre. A szegénység ellenére ez a testtartás azt fejezi ki, hogy az apa egyfajta menedéket jelent az anya és a gyermek számára, mivel lábai keretbe foglalják az anya alakját. Az anya szintén fiatal nő. Gyönyörű, barna fürtökkel díszített arca egyenletes, de tekintete a semmibe vezet. Az ember óhatatlanul elgondolkodik azon, hogy milyen gondolatok járnak a fejében. Férjével ellentétben karjai petyhüdten lógnak mindkét oldalán. A várakozással ellentétben nem veszi a karjaiba a gyermeket, és nem is teszi rá a kezét. A gyermeket viszont színes takarókba és ruhákba burkolják. Így a szülők csupasz bőrével szemben is színes ellenpontot képez. Az alakok csoportja élénken kiemelkedik a sötét, szinte barlangszerű háttér előtt: ez az intenzív műalkotás elgondolkodtató! / Bridgeman Images |
![]() ![]() ![]() ![]() |